Εισαγωγή στην Κατασκευή Ιστοσελίδας
Τι είναι η κατασκευή ιστοσελίδας;
Η κατασκευή ιστοσελίδας είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός ψηφιακού “χώρου” στο Διαδίκτυο, όπου οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδράσουν, να βρουν πληροφορίες ή να πραγματοποιήσουν αγορές. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη σχεδίαση του UI, τη δημιουργία και επεξεργασία του περιεχομένου, την ανάπτυξη frontend και backend, τη βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO), καθώς και τη διασφάλιση της ασφάλειας και επίδοσης της ιστοσελίδας.
Είναι μια πολυεπίπεδη διαδικασία που απαιτεί μια σειρά από δεξιότητες, όπως κωδικοποίηση, σχεδίαση γραφικών, διαχείριση περιεχομένου και τεχνικές δεξιότητες. Η επιτυχημένη κατασκευή ιστοσελίδας πρέπει να λαμβάνει υπόψη την εμπειρία του χρήστη (UX), τις ανάγκες της επιχείρησης και τις τρέχουσες τάσεις στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοσελίδων.
Ας υποθέσουμε ότι είστε ένας επαγγελματίας ή μια επιχείρηση που θέλει να κάνει το επόμενο βήμα. Έχετε κάποιες αμφιβολίες σχετικά με τη χρησιμότητα μιας online παρουσίας.
Αναρωτιέστε: αξίζει να φτιάξω ένα website;
Γιατί να φτιάξετε ένα website;
Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν είναι μια απλή επιλογή – είναι μια αναγκαιότητα. Ειδικά για επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η παρουσία στο internet έχει ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη σας. Ας δούμε μερικούς λόγους για τους οποίους η κατασκευή ενός website είναι χρήσιμη για επαγγελματίες:
Ορατότητα και Προβολή
Σίγουρα όταν έχουμε ένα ερώτημα, η πρώτη απάντηση που μας έρχεται στο μυαλό είναι η φράση: Google it. Έτσι ενα website είναι μια online παρουσία που βοηθά στην αύξηση της ορατότητάς σας. Ταυτόχρονα παρέχει μια πλατφόρμα για την προβολή των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.
Digital Μάρκετινγκ
Με την χρήση SEO, Google Ads, και Social Media, ένα website είναι ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Αν το συγκρίνουμε μάλιστα με το παραδοσιακό μάρκετινγκ, βλέπουμε ότι είναι και μια εξαιρετικά οικονομική επιλογή. Οι Digital καμπάνιες έχουν υψηλότερο ROI από τις παραδοσιακές.
Επικοινωνία και Ενημέρωση
Μια επαγγελματική ιστοσελίδας είναι ένας αποδοτικός και οικονομικός τρόπος για να διατηρήσετε επαφή με τους πελάτες σας, να τους ενημερώνετε για νέα προϊόντα, προσφορές, ή εκδηλώσεις.
Επαγγελματισμός
Ένα επαγγελματικά σχεδιασμένο website αυξάνει την αξιοπιστία και δίνει την εντύπωση ενός σοβαρού και αξιόπιστου επαγγελματία ή επιχείρησης. Στηρίξτε το brand name της επιχείρησής σας με μια όμορφη και λειτουργική online παρουσία που επικοινωνεί τις αξίες σας.
Συλλογή Δεδομένων και Αναλύσεις
Με τη χρήση εργαλείων ανάλυσης, όπως το Google Analytics και το Search Console, μπορείτε να μελετήσετε τη συμπεριφορά των επισκεπτών και να προσαρμόσετε τις στρατηγικές σας ανάλογα. Μπορείτε να εξερευνήσετε όλα τα απαραίτητα δημογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία του κοινού σας για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα του traffic της σελίδα σας.
Η Σημασία της Κατασκευής Ιστοσελίδας στο 2023
Η τεχνολογία αλλάζει συνεχώς, και η δημιουργία μιας ηλεκτρονικής παρουσίας θα πρέπει να συμβαδίζει με αυτες τις αλλαγές. Με τις καθημερινές εξελίξεις στην τεχνολογία και το eCommerce, οι απαιτήσεις για μια ιστοσελίδα είναι μεγάλες. Ας δούμε μερικούς λόγους για τους οποίους η κατασκευή ιστοσελίδας είναι ιδιαίτερα σημαντική το 2023 και τι φέρνει το μέλλον.
Αναβαθμισμένες Τεχνολογίες
Οι τεχνολογίες όπως: enhanced reality, AI, και VR προσφέρουν νέες δυνατότητες για την εμπειρία του χρήστη. Πλέον μπορείτε να προσφέρετε συναρπαστικές εμπειρίες στους χρήστες σας και ασύγκριτη ευκολία πλοήγησης. Δείτε για παράδειγμα καταστήματα επίπλων και ανακαινίσεων που σας επιτρέπουν μέσω enhanced reality να “ανακαινίσετε” ψηφιακά τον χώρο σας και να δείτε το τελικό αποτέλεσμα και κόστος ζωντανά.
Ψηφιακή Προσαρμοστικότητα
Το COVID-19 έχει επιταχύνει την ψηφιακή μετάβαση, καθιστώντας την παρουσία στο διαδίκτυο ακόμη πιο κρίσιμη. Σύμφωνα με την πρόσφατη ευρωπαϊκή έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο η τάση για ψηφιακή μετάβαση έχει έρθει για να μείνει.
Καλύτερη Εφαρμογή SEO
Με τις τελευταίες αλλαγές στους αλγόριθμους αναζήτησης, οι ενημερωμένες ιστοσελίδες έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Η πιο πρόσφατη αλλαγή της Google δίνει προτεραιότητα σε ιστοσελίδες που δίνουν έμφαση στη παροχή χρήσιμης πληροφορίας για τον χρήστη.
Αυξημένο mobile traffic
Η ευρεία χρήση smartphones και tablets απαιτεί ιστοσελίδες με αποκριτικό σχεδιασμό. Πάνω από το 70% του traffic πλέον έρχεται από tablet και smartphone. Ο mobile friendly σχεδιασμός είναι πλέον υποχρεωτικός για να πετύχεται ένα καλό user experience.
Αυξημένες Προσδοκίες των Χρηστών
Με γρήγορες συνδέσεις, δίκτυα 4G και 5G και πανίσχυρα smartphone, οι χρήστες περιμένουν ταχύτερες, ασφαλέστερες και πιο εύχρηστες ιστοσελίδες από ποτέ. Ο χρήστης δε θα περιμένει πάνω από 2-3 δευτερόλεπτα σε μια σελίδα αν αυτή δεν έχει φορτώσει.
Απαιτήσεις Προστασίας Δεδομένων
Με το GDPR, η ασφάλεια και η προστασία δεδομένων είναι πιο σημαντικές από ποτέ. Παλιότερες σελίδες και e-shop δεν έχουν το απαραίτητο υπόβαθρο για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των χρηστών.
Δημιουργία ιστοσελίδας ανάλογα με τις ανάγκες σας
Πριν ξεκινήσετε την κατασκευή της ιστοσελίδας σας, είναι απαραίτητο να καθορίσετε τις ακριβείς ανάγκες της επιχείρησής σας και να συμφωνήσετε σε έναν ρεαλιστικό προϋπολογισμό. Αυτό σε πρώτο βαθμό περιλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, το αρχικό περιεχόμενο, τη φιλοξενία, και τις δράσεις SEO. Σε ένα δεύτερο επίπεδο θα πρέπει να σκεφτείτε την προώθηση της σελίδας σας, τη δημιουργία optimized περιεχομένου στο πλαίσιο ενός content strategy και το digital marketing.
Εξετάστε τις Επιχειρηματικές Ανάγκες: Σκεφτείτε ποιες λειτουργίες θα πρέπει να έχει η ιστοσελίδα για να υποστηρίξει τις επιχειρηματικές σας δραστηριότητες. Σκοπεύετε να έχετε μια απλή παρουσία με τα στοιχεία σας; Ένα e-shop; Έναν χώρο όπου οι πελάτες σας θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν μέσα από forum; Στόχος σας είναι οι πωλήσεις; Το visibility;
Επιλέξτε τη Σωστή Πλατφόρμα: Βάσει των αναγκών σας, επιλέξτε την κατάλληλη τεχνολογία και πλατφόρμα, όπως WordPress, Joomla, Drupal.
Ορίστε τον Προϋπολογισμό: Είναι σημαντικό, μαζί με το developer agency να καθορίσετε έναν προϋπολογισμό που θα καλύπτει όλες τις φάσεις της κατασκευής και της λειτουργίας της ιστοσελίδας. Εξηγείστε τις ανάγκες σας ώστε να βρείτε την κατάλληλη λύση που θα σας εξυπηρετεί.
Σκεφτείτε το Μέλλον: Προγραμματίστε για το μέλλον εξετάζοντας τις πιθανές ανάγκες για αναβαθμίσεις, συντήρηση και περαιτέρω βελτιστοποιήσεις.
Λειτουργικότητα και Χαρακτηριστικά
Τα χαρακτηριστικά και η λειτουργικότητα παίζουν κρίσιμο ρόλο στην δημιουργία ιστοσελίδων. Είναι σημαντικό να δώσετε προσοχή στα βασικά στοιχεία όπως το design, την ταχύτητα φόρτωσης, την ασφάλεια, και τη χρηστικότητα, αλλά και σε πιο προηγμένες λειτουργίες που μπορεί να χρειάζεστε όπως είναι το e-commerce, τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) και το SEO. Προσπαθήστε να βρείτε ισορροπία μεταξύ αυτών των στοιχείων, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές ανάγκες της επιχείρησής σας.
Είναι απαραίτητο να εξετάσετε πώς τα διάφορα χαρακτηριστικά αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με τους επισκέπτες. Οι λειτουργίες όπως οι φόρμες επικοινωνίας, τα blogs, οι σελίδες FAQ, και τα social media feed μπορούν να ενισχύσουν την εμπειρία του χρήστη. Επίσης, όπως αναφέραμε προηγουμένος το αν ο ιστότοπος σας είναι mobile friendly, είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που καθορίζει το user experience.
Δημιουργία νέας Ιστοσελίδας ή Ανανέωση της παλιάς σας
Πότε Να Δημιουργήσετε Νέα Ιστοσελίδα
Η απόφαση για τη δημιουργία μιας νέας ιστοσελίδας ή την ανανέωση μια ήδη υπάρχουσας είναι ένα κρίσιμο σημείο για μια επιχείρηση. Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που μπορεί να καθιστούν αυτήν την επιλογή απαραίτητη:
Aν η τρέχουσα ιστοσελίδα σας είναι παλιά και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες για υψηλής ποιότητας user experience, ασφάλεια, και SEO βελτιστοποίηση, τότε η δημιουργία ενός νέου site είναι μονόδρομος. Επίσης, η αλλαγή στην επιχειρηματική στρατηγική, όπως η είσοδος στο eCommerce, σε νέες αγορές ή η προσφορά νέων προϊόντων, μπορεί να απαιτεί μια ολοκαίνουργια ιστοσελίδα.
Αν η τεχνολογία πίσω από την τρέχουσα ιστοσελίδα σας είναι απαρχαιωμένη και δεν σας επιτρέπει να ενσωματώσετε νέες λειτουργίες ή να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις της αγοράς, τότε η δημιουργία ενός νέου site είναι απαραίτητη. Με την ραγδαία ανάπτυξη των κινητών συσκευών, η ανάγκη για responsive design είναι πιο επιτακτική από ποτέ, και αυτό είναι ένας ισχυρός λόγος για τη δημιουργία ενός νέου website.
Τέλος, η στρατηγική του brand σας και η αγοραστική συμπεριφορά των πελατών είναι παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπ΄όψιν. Αν η τρέχουσα ιστοσελίδα σας δεν αντιπροσωπεύει αποτελεσματικά το brand image σας, τότε μια νέα ιστοσελίδα είναι απαραίτητη. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε τις προσδοκίες και την ψυχολογία των πελατών σας καθώς και της δυναμικής της αγοράς ώστε να καταλάβετε τι περιμένουν από την ψηφιακή σας παρουσία.
Πότε και Πώς Να Ανανεώσετε την Παλιά Σας Ιστοσελίδα
Η ανανέωση της παλιάς σας ιστοσελίδας είναι μια επένδυση που μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη, αλλά ο χρόνος και ο τρόπος είναι κρίσιμοι παράγοντες. Εάν παρατηρείτε μείωση της επισκεψιμότητας, χαμηλούς ρυθμούς μετατροπής, ή ακόμη και αρνητικά σχόλια από τους πελάτες σχετικά με την ευχρηστία ή τη σχεδίαση, τότε θα πρέπει να δημιουργήσετε μια νέα ιστοσελίδα. Επίσης, αν η τεχνολογία που χρησιμοποιείτε έχει γίνει απαρχαιωμένη και δεν υποστηρίζει τις τελευταίες λειτουργίες και προδιαγραφές ασφαλείας, τότε καλό θα ήταν να μην κρατήσετε το website σας.
Αν θεωρείτε όμως ότι η παλιά ιστοσελίδα σας καλύπτει τις ανάγκες σας, είναι future proof σε ένα ορίζοντα 3ετίας και είναι αισθητικά established τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα digital agency για να ανανεώσει/προσαρμόσει το back end και να προχωρήσει σε βελτιώσεις. Να γνωρίζετε όμως ότι το best practice είναι κάθε project να ξεκινάει πάνω σε γερές βάσεις. Τα “μπαλώματα” μπορεί να είναι μια πρόχειρη λύση αλλά σε βάθος χρόνου η δημιουργία ενός site εξ΄αρχής είναι η οικονομικότερη και αποδοτικότερη λύση.
Στις επόμενες ενότητες θα αναφερθούμε σε μια σειρά από τεχνικά ζητήματα. Θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε το περιεχόμενο user friendly και ενημερωτικό.
Web Hosting: Επιλογές για Φιλοξενία Ιστοσελίδας
Επιλογή Παρόχου Φιλοξενίας
Σκεφτείτε την επιλογή ενός παρόχου ως το “οικόπεδο” της ιστοσελίδας σας στο διαδίκτυο. Ο provider που θα επιλέξετε θα πρέπει να προσφέρει υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας, ταχύτητας και ασφάλειας. Είναι εξίσου σημαντικό να διαθέτει καλή εξυπηρέτηση πελατών και υπηρεσίες όπως: backups, υψηλό Uptime και SSL certificates. Ένας provider με καλή τεχνική υποστήριξη μπορεί να αποδειχθεί ανεκτίμητος, ειδικά σε περίπτωση που παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα.
Πριν καταλήξετε σε μια απόφαση, συγκρίνετε πολλαπλές επιλογές και λάβετε υπ’ όψη τόσο το κόστος όσο και τα χαρακτηριστικά που προσφέρουν. Διαβάστε κριτικές από πραγματικούς χρήστες, αναζητήστε γνώμες σε online forums και προσπαθήστε να πάρετε προσωπικές προτάσεις αν είναι δυνατόν. Επίσης, μην ξεχάσετε να εξετάσετε την ευκολία αναβάθμισης ή μετάβασης σε άλλο πακέτο φιλοξενίας, καθώς οι ανάγκες της ιστοσελίδας σας ενδέχεται να αλλάξουν με το χρόνο.
Η Σημασία της Φιλοξενίας στην Απόδοση της Ιστοσελίδας
Η φιλοξενία είναι πολύ περισσότερο από απλά ένας “χώρος” για την ιστοσελίδα σας στο διαδίκτυο; είναι ένας κρίσιμος παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά την απόδοση, την ταχύτητα και την ασφάλεια του site σας. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας ενδέχεται να αποχωρήσουν αν αντιμετωπίζουν αργούς χρόνους φόρτωσης, ενώ οι μηχανές αναζήτησης όπως το Google “τιμωρούν” τις αργές ιστοσελίδες με χαμηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ένα άλλο στοιχείο που είναι εξαιρετικά σημαντικό είναι η αξιοπιστία και η διαθεσιμότητα. Ένας καλός πάροχος φιλοξενίας θα εγγυάται υψηλά επίπεδα uptime. Οι διακοπές λειτουργίας ή τα προβλήματα πρόσβασης μπορούν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο όχι μόνο στο user experience αλλά και στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι πελάτες προς την επιχείρησή σας.
Τέλος, η ευελιξία και το scalability είναι άλλοι δύο παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη. Καθώς η επιχείρησή σας μεγαλώνει, οι ανάγκες για την ιστοσελίδα σας αλλάζουν. Θα χρειαστείτε έναν provider που μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα.
Διαλέγοντας το Σωστό Domain Name
Βασικές Αρχές για την Επιλογή Domain Name
Το domain name είναι πρακτικά το όνομα της ιστοσελίδας σας. Εδώ υπάρχουν δύο κατευθύνσεις.
Αν έχετε ήδη brand name, καλό θα ήταν να το χρησιμοποιήσετε ως domain. Σε περίπτωση που πρόκειται για κάποιο νέο project, είναι σημαντικό να επιλέξετε μια λέξη ή μικρή φράση που είναι ευκολομνημόνευτη.
Το domain name θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τη φύση της επιχείρησής σας, να είναι εύηχο και να μην παρεξηγείται ή συγχέεται εύκολα. Αποφύγετε λέξεις με διπλά σύμφωνα ή φωνήεντα καθώς και τη χρήση αριθμών που δυσχεραίνουν την προφορική και γραπτή αναγνώριση του domain. Αν πρόκειται για σελίδα αναγνωρίσιμου προϊόντος τότε πάλι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το όνομα του ίδου του προϊόντος.
Όταν έχετε καταλήξει σε ένα ή περισσότερα πιθανά ονόματα, είναι σημαντικό να ελέγξετε τη διαθεσιμότητα τους και να διερευνήσετε τυχόν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Ένα όνομα που παραπέμπει σε άλλες, ήδη καταχωρημένες εταιρείες ή εμπορικά σήματα, μπορεί να σας προκαλέσει νομικά προβλήματα και να αμαυρώσει τη φήμη σας.
Τέλος, εξετάστε την πιθανότητα αγοράς πολλαπλών καταλήξεων ή παραλλαγών του ίδιου ονόματος, προκειμένου να προστατέψετε την ταυτότητα της επιχείρησής σας και να κατευθύνετε περισσότερη κίνηση προς την κύρια ιστοσελίδα σας.
Καταλήξεις com ή gr: Τι να Επιλέξετε
Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα του .com
Η κατάληξη .com είναι η πιο δημοφιλής και ευρέως αναγνωρισμένη στον κόσμο του internet. Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της χρήσης αυτής της κατάληξης είναι η αυξημένη εμπιστοσύνη που της προσδίδει το κοινό. Οι ιστοτοποι με κατάληξη .com έχουν την τάση να βαθμολογούνται υψηλότερα σε μηχανές αναζήτησης, κάτι που μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην κίνηση και τη δημοτικότητα του ιστότοπου. Επιπλέον, τα .com domains είναι πιο εύκολα να θυμηθούν, καθιστώντας το branding και το marketing πιο αποτελεσματικά.
Ωστόσο, η δημοτικότητα της κατάληξης .com έρχεται με ορισμένα μειονεκτήματα. Η πρώτη και πιο προφανής πρόκληση είναι η διαθεσιμότητα: πολλά εύηχα και εύκολα να θυμηθούν ονόματα domain έχουν ήδη κατοχυρωθεί, πράγμα που δυσκολεύει τη διαδικασία επιλογής. Επιπλέον, η γενική αίσθηση ότι ένα .com domain είναι “πιο επαγγελματικό” μπορεί ενίοτε να περιορίσει τις επιλογές, ειδικά για ιστοσελίδες που είναι τοπικού ενδιαφέροντος ή εξειδικευμένες.
Τέλος λόγω της αυξημένης ζήτησης, οι .com καταλήξεις είναι και σχετικά ακριβότερες, ιδιαίτερα για περιζήτητες λέξεις οπότε το κόστος είναι άλλος ένας παράγοντας που θα πρέπει να υπολογίσετε. Αν είστε σε ένα industry που απευθύνεται κυρίως σε παγκόσμια αγορά και δεν έχετε locality ή έχετε γραφεία και σε χώρες του εξωτερικού τότε αξίζει να σκεφτείτε την κατάληξη .com.
Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα του .gr
Η χρήση εθνικών καταλήξεων ονομάτων τομέα, όπως το .gr για την Ελλάδα, μπορεί να έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, ειδικά για επιχειρήσεις ή οργανισμούς που επιδιώκουν να στοχεύσουν καταναλωτές εντός της χώρας. Ένας τομέας με κατάληξη .gr υποδηλώνει ξεκάθαρα τη γεωγραφική τοποθεσία και μπορεί να βοηθήσει στο SEO. Επιπλέον, μια εθνική κατάληξη προσδίδει μια αίσθηση τοπικής αξιοπιστίας και να καθιστά την επιχείρηση προσβάσιμη στο εγχώριο κοινό.
Από την άλλη πλευρά, η χρήση της κατάληξης .gr μπορεί να περιορίσει το διεθνές εύρος της ιστοσελίδας σας στην περίπτωση που έχετε επαγγελματική παρουσία ή γραφεία σε χώρες εκτός Ελλάδας. Διεθνείς χρήστες ενδέχεται να ερμηνεύσουν τη σελίδα ως τοπική. Αυτό βέβαια μπορεί να είναι θετικό σε πολλές περιπτώσεις. Ένα απλό παράδειγμα είναι ο τομεάς του Τουρισμού που ωφελείται από Local καταλήξεις.
Για τις περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις ενδείκνυται η κατάληξη .gr. Σε αντίθεση με την .com υπάρχει ακόμα αρκετά μεγάλη διαθεσιμότητα, μικρότερο κόστος, μορφολογικά στέκεται όμορφα στο εγχώριο κοινό και βοηθάει στην απομνημόνευσή της.
Πότε να Επιλέξετε άλλες καταλήξεις
Ενώ οι πιο δημοφιλείς καταλήξεις όπως το .com ή το εθνικό .gr είναι οι πιο προφανείς επιλογές, υπάρχουν περιστάσεις όπου άλλες καταλήξεις μπορεί να είναι πιο κατάλληλες. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σας είναι εκπαιδευτικής φύσης, η κατάληξη .edu μπορεί να προσθέσει κύρος. Εάν πρόκειται για μια μη κερδοσκοπική οργάνωση, το .org σας αντιπροσωπεύει. Επίσης, για ειδικευμένες βιομηχανίες ή υπηρεσίες, καταλήξεις όπως .tech, .health ή .travel σε συνδιασμό με ένα έξυπνο όνομα μπορεί να κερδίσουν τον χρήστη. Για παράδειγμα planyour.travel ή checkyour.health.
Είδη Ιστοσελίδων: Ποιο τύπο ιστοσελίδας να επιλέξετε
Η επιλογή του κατάλληλου τύπου ιστοσελίδας για την επιχείρησή σας είναι μια απόφαση που μπορεί να επηρεάσει την online παρουσία, την επικοινωνία με το κοινό, ακόμα και τις πωλήσεις. Οι επιχειρηματικές ιστοσελίδες θα πρέπει να είναι σχεδιασμένες για να παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τη φιλοσοφία της εταιρείας.
Ωστόσο, ο τύπος της ιστοσελίδας που θα επιλέξετε μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τους στόχους της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα, εάν είστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μια ιστοσελίδα e-commerce είναι απαραίτητη. Αν είστε φωτογράφος, μια ιστοσελίδα portfolio είναι πιο κατάλληλη. Αν είστε food critic, συγγραφέας, δημοσιογράφος ή κειμενογράφος τότε σίγουρα θα χρειαστείτε ένα blog.
Ιστοσελίδες Προβολής
Οι ιστοσελίδες προβολής είναι το πιο βασικό είδος επιχειρηματικού website. Χρησιμοποιούνται κυρίως για την παρουσίαση της εταιρείας και της εμπειρίας της σε έναν συγκεκριμένο τομέα. Μπορεί να περιλαμβάνουν άρθρα, κριτικές πελατών, οικονομικά στοιχεία (π.χ ισολογισμοί) περιπτώσεις μελέτης και άλλο περιεχόμενο που στοχεύει στην επικοινωνία της αξιοπιστίας της εταιρείας.
Στόχος δεν είναι η πώληση αλλά η προβολή των στοιχείων και των υπηρεσιών που προσφέρει μια επιχείρηση. Ένα απλό παράδειγμα θα ήταν η σελίδα μιας τσιμεντοβιομηχανίας. Μπορεί να έχει section με την ιστορία της εταιρίας, τη δυναμικότητά της, Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, θέσεις εργασίας, συνεργάτες και οικονομικά στοιχεία.
Προσωπικά Blogs και Portfolios
Τα προσωπικά blogs και τα portfolios είναι ιδανικά μέσα για την επίδειξη των δεξιοτήτων, των εμπειριών και της προσωπικότητας ενός ατόμου στον ψηφιακό κόσμο. Τα blogs συνήθως επικεντρώνονται στην παροχή χρήσιμου, ενημερωτικού ή διασκεδαστικού περιεχομένου, σε μορφή άρθρων, συνεντεύξεων ή ακόμη και βίντεο (vlog).
Τα portfolios αποτελούν μια πιο επαγγελματική προσέγγιση, παρουσιάζοντας έργα, και δεξιότητες σε μια καλά οργανωμένη και εύχρηστη πλατφόρμα συνήθως με έμφαση στην εικόνα και το βίντεο. Και τα δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προσωπική ή επαγγελματική ανάπτυξη, και συχνά ενσωματώνουν κοινωνικά μέσα, SEO στρατηγικές και λειτουργίες, όπως είναι η δυνατότητα για online booking (π.χ επαγγελματίας φωτογράφος).
Ανεξάρτητα από τον σκοπό, το κλειδί για την επιτυχία είναι η παραγωγή ποιοτικού, αυθεντικού και engaging περιεχομένου.
E-commerce Ιστοσελίδες
Οι ιστοσελίδες e-commerce αποτελούν την ψηφιακή αντιστοιχία των φυσικών καταστημάτων και είναι σχεδιασμένες για να προωθούν και να πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες απευθείας στους καταναλωτές. Με την εκμετάλλευση σύγχρονων τεχνολογιών και εργαλείων, όπως είναι τα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS), οι πληρωμές μέσω κάρτας ή ψηφιακών πορτοφολιών, και η ανάλυση δεδομένων, έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη και εξατομικευμένη εμπειρία στους επισκέπτες.
Σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία είναι:
- η ευχρηστία
- η ασφάλεια
- η γρήγορη και απρόσκοπτη διαδικασία αγοράς
- το ενημερωμένο stock
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι eCommerce website δεν είναι μόνο το “κλασικό eshop”. Υπάρχουν για παράδειγμα επιχειρήσεις που προσφέρουν Online σεμινάρια streaming ή On demand μέσα από ένα Interface που προσομοιάζει περισσότερο το youtube. Η ακόμα και πλατφόρμες όπως το STEAM. Και αυτές οι κατηγορίες ανήκουν στο eCommerce.
Δημιουργία Site: Επιλογή Πλατφόρμας cms και Τεχνολογίας
HTML, CSS, JavaScript: Βασικές Γλώσσες
Η HTML (HyperText Markup Language) είναι η βασική γλώσσα που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία της δομής ενός ιστοτόπου. Είναι τα θεμέλια πάνω στα οποία χτίζονται όλα τα υπόλοιπα στοιχεία και δημιουργείται περιεχόμενο. Μέσω της HTML, μπορείτε να ορίσετε κεφαλίδες, παραγράφους, σύνδεσμους, εικόνες, λίστες και άλλα στοιχεία που απαρτίζουν μια ιστοσελίδα. Είναι η βάση πάνω στην οποία λειτουργούν τα υπόλοιπα στοιχεία του site σας.
Το CSS (Cascading Style Sheets) είναι μια γλώσσα που χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της εμφάνισης των στοιχείων HTML. Μέσω του CSS, μπορείτε να προσδιορίσετε τα χρώματα, τις γραμματοσειρές, τις αποστάσεις, τις διαστάσεις και άλλες ιδιότητες για κάθε HTML στοιχείο. Επιπλέον, το CSS επιτρέπει την κατασκευή διαδραστικών και adaptive ιστοσελίδων, προσφέροντας δυνατότητες όπως απόκριση σε mobile συσκευές και διαφορετικές αναλύσεις οθόνης.
Η JavaScript είναι μια γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία διαδραστικών και δυναμικών ιστοσελίδων. Ενώ η HTML και η CSS είναι υπεύθυνες για τη δομή και το στυλ, το JavaScript προσθέτει λειτουργικότητα και διαδραστικότητα. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε εφέ όπως κινούμενες εικόνες, μικροεφαρμογές, δυναμικές αλλαγές στο περιεχόμενο και πολλά άλλα. Σε συνδυασμό, οι τρεις αυτές γλώσσες αποτελούν τον πυρήνα της ανάπτυξης ιστοσελίδων.
Τι Είναι το CMS
Ένα CMS, ή Content Management System, είναι ένα εργαλείο που σας επιτρέπει να δημιουργείτε και να επεξεργάζεστε ιστοσελίδες με ελάχιστο κώδικα. Σκεφτείτε το σαν ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή σας που σας βοηθά να φτιάξετε μια ιστοσελίδα με “drag n drop”, να προσθέσετε φωτογραφίες, κείμενα και βίντεο με ταχύτητα και ευκολία.
CMS vs Custom Development
Η επιλογή μεταξύ CMS εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως οι ανάγκες του project, ο προϋπολογισμός, και η τεχνική εμπειρία της ομάδας. Τα CMS όπως το WordPress, Joomla, ή Drupal, προσφέρουν ένα γρήγορο και σχετικά εύκολο τρόπο για τη δημιουργία ιστοσελίδων. Προσφέρουν πλούσια συλλογή από έτοιμα themes και plugins, που επιτρέπουν ευελιξία στον σχεδιασμό και την προσθήκη λειτουργιών.
Ωστόσο, μπορεί να είναι περιοριστικά όσον αφορά την προσαρμογή και την απόδοση, ειδικά για πιο σύνθετες εφαρμογές. Το Custom Development απαιτεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και τεχνική εμπειρία, αλλά προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες για προσαρμογή και βελτιστοποίηση. Είναι η καλύτερη επιλογή για ιστοσελίδες που απαιτούν υψηλή απόδοση και πρωτοτυπία.
SEO: Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης
Εισαγωγή στο SEO
Το SEO, ή Search Engine Optimization, είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας έτσι ώστε να εμφανίζεται σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης, όπως η Google. Το SEO περιλαμβάνει μια σειρά από τεχνικές όπως η βελτιστοποίηση κειμένων, εικόνων, εσωτερικών και εξωτερικών συνδέσμων, με στόχο την προώθηση της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και την αύξηση του οργανικού traffic.
Μπορεί να ξοδέψετε χρόνο και χρήμα για να δημιουργήσετε μια εντυπωσιακή παρουσία αλλά αν επιθυμείτε να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα της google θα πρέπει να επενδύσετε σε On-Page και Off-Page SEO τεχνικές.
On-Page και Off-Page SEO
Το On-Page SEO αφορά όλες τις βελτιστοποιήσεις που μπορείτε να κάνετε άμεσα στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Αυτό περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των τίτλων, των meta περιγραφών, της δομής των URLs, της ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας, της ποιότητας του περιεχομένου, της χρήσης των σωστών keywords και πολλών άλλων παραγόντων. Επιπλέον, πρέπει να εξασφαλίζετε ότι το περιεχόμενό σας είναι υψηλής ποιότητας, πρωτότυπο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κοινού σας.
Το Off-Page SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης που συμβαίνει εκτός της ιστοσελίδας σας. Αυτό συχνά συνδέεται με τις τακτικές προώθησης και περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως η δημιουργία εισερχόμενων συνδέσμων (backlinks) από άλλες ιστοσελίδες, η συμμετοχή σε κοινωνικά μέσα και άλλες τακτικές που αυξάνουν την αξιοπιστία της ιστοσελίδας σας στα μάτια των μηχανών αναζήτησης. Το Off-Page SEO μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την “authority” της ιστοσελίδας σας, καθιστώντας την πιο “ελκυστική” για τις μηχανές αναζήτησης.
Με πιο απλά λόγια με το On-Page SEO δημιουργείτε χρήσιμο περιεχόμενο, με το Off-Page SEO δείχνετε στις μηχανές αναζήτησης ότι η ίδια η ιστοσελίδα σας είναι χρήσιμη.
Επαγγελματική Κατασκευή Ιστοσελίδων: Γιατί GNC
Ελπίζουμε αυτός ο οδηγός να ξεκαθάρισε αρκετά πράγματα σχετικά με τη διαδικασία δημιουργίας ιστοσελίδων. Γνωρίζουμε ότι είναι πολλές οι λεπτομέρειες αλλά δε χρειάζεται να αγχώνεστε. Επιλέγοντας ένα αξιόπιστο συνεργάτη όπως η GNC Web μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η δημιουργία της ιστοσελίδας σας είναι σε καλά χέρια.
Οι λύσεις μας είναι υψηλής ποιότητα και προσαρμόζονται ώστε να ανταποκρίνονται στις μοναδικές σας ανάγκες. Οι web developers της GNC Web, έχουν βαθιά τεχνική γνώση και κατανοούν την πολυπλοκότητα της ανάπτυξης ιστοσελίδων. Με την εμπειρία μας, εξασφαλίζουμε ότι ο ιστότοπός σας θα είναι fully responsive, mobile-friendly, ασφαλής και αξιόπιστος, ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε σε αυτό που είναι σημαντικό για εσάς: την ανάπτυξη της επιχείρησή σας.
Θέλετε ένα γρήγορο, αξιόπιστο και καινοτόμο website; Ας συνεργαστούμε!
Νέα & Ιδέες από το Blog
Ομιλία του κ. Γιώργου Χουλιάρα στο Fashion & Accessories eCommerce Business Summit 2024
Ο ιδρυτής της GNC Web κος Γιώργος Χουλιάρας παρουσίασε τη σημασία του UI/UX στο Fashion eCommerce μόδας, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές για τη βελτίωση της εμπειρίας...
Black Friday 2024: Είστε έτοιμοι ως επιχείρηση;
Black Friday 2024! Ανακαλύψτε πώς να προετοιμάσετε διαφημίσεις, αναρτήσεις και προσφορές μέσω social media, stories, videos και newsletters.
Πώς να Αποφύγετε την 30% Χρέωση της Apple στις Διαφημίσεις σας
Αποφύγετε τη χρέωση 30% της Apple στις διαφημίσεις σας στο Facebook και το Instagram με απλές στρατηγικές. Μάθετε πώς ένα digital agency μπορεί να σας...
Ο Κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά
Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Β' τρίμηνο του 2024, καλύπτοντας κλάδους όπως μόδα, τεχνολογία, καλλυντικά και αθλητικά είδη. Δείτε πώς η mobile...
Η GNC Web στο eCommerce Business Summit 2024
Η GNC Web είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο πρώτο διήμερο συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το διήμερο συνέδριο...
Ο Κλάδος της Μόδας το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά
Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο της μόδας το Β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την ανάλυση του GR.EC.A. Δείτε πώς οι κινητές συσκευές κυριαρχούν...
To project σας, το επόμενο success story μας.
Ελάτε να συνεργαστούμε!