Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe, και το EuroCommerce δημοσίευσαν από κοινού την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023. Η έκθεση προσφέρει μια ενδελεχή και αναλυτική εικόνα της τρέχουσας κατάστασης.
Μπορείτε να βρείτε την έκθεση εδώ: https://www.greekecommerce.gr/news/nea-toy-syndesmoy/to-eyropaiko-ilektroniko-emporio-b2c-ayxithike-kata-6-to-2023/
Σύμφωνα με την έκθεση, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο ανήλθε σε €899 δισεκατομμύρια το 2022, μια αύξηση της τάξης του 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αν λάβουμε υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ο τομέας, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου στην Ουκρανία και της οικονομικής αστάθειας που επηρέασε την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Η έκθεση
Τα Οικονομικά Στοιχεία: Ανάλυση του Συνολικού Τζίρου
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της έκθεσης είναι η ανάλυση του συνολικού τζίρου του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2022, ο συνολικός τζίρος στην Ευρώπη ανήλθε σε στο εντυπωσιακό νούμερο των 899 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένος από τα €849 δισεκατομμύρια του 2021.
Περιφερειακές Διαφορές
Η Δυτική Ευρώπη κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό της μερίδας, με €603 δισεκατομμύρια, ή 67% του συνολικού τζίρου. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη με €146 δισεκατομμύρια, και η Κεντρική Ευρώπη με €72 δισεκατομμύρια. Η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη ακολουθούν με €65 δισεκατομμύρια και €14 δισεκατομμύρια αντίστοιχα.
Ο Ρόλος του Πληθωρισμού
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ρόλος του πληθωρισμού στην αύξηση του τζίρου. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες είδαν την αύξηση του τζίρου να οφείλεται κυρίως σε υψηλότερες τιμές και όχι σε αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Κορυφαίες Χώρες και Ρυθμοί Ανάπτυξης
Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία κατέχουν τις πρώτες θέσεις σε τζίρο, ενώ χώρες όπως η Εσθονία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία καταγράφουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Ε-shopper Penetration: Ένας Σταθερός Παράγοντας
Το 2022, το ποσοστό των διαδικτυακών καταναλωτών στην Ευρώπη παρέμεινε σταθερό στο 76%, αποτελώντας ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Η Δυτική Ευρώπη έχει το υψηλότερο ποσοστό, με 87% των διαδικτυακών χρηστών να κάνουν αγορές online. Αντίθετα, η Ανατολική Ευρώπη έχει δείξει τη μεγαλύτερη αύξηση, από 41% το 2021 σε 48% το 2022.
Επιρροές από την Κρίση του Covid-19
Η πανδημία του Covid-19, και ιδίως τα μέτρα αποκλεισμού που έχουν ληφθεί, έχουν επίσης διαμορφώσει τις αγοραστικές συνήθειες. Παρόλο που εμφανίστηκε μια επιβράδυνση μετά τη λήξη των μέτρων, οι online πωλήσεις παραμένουν αυξημένες. Με βάση τα δεδομένα φαίνεται ότι η στροφή προς το Ecommerce είναι κάθε άλλο παρά παροδική.
Η Κατεύθυνση Προς τη Βιωσιμότητα
Η έκθεση επίσης υπογραμμίζει μια αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάτι που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Τα στοιχεία για το ελληνικό Ecommerce
Παρατηρούμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία του ελληνικού Ecommerce. Αναλυτικά:
Χρήση Διαδικτύου
Υπάρχει σταθερή αύξηση στη χρήση του διαδικτύου, από 73% το 2018 σε 84% το 2023.
E-Shoppers
Το ποσοστό των αγοραστών μέσω διαδικτύου έχει αυξηθεί σημαντικά, από 49% το 2018 σε 75% το 2023.
ΑΕΠ και Ηλεκτρονικό ΑΕΠ
Το ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό τα πρώτα δύο χρόνια και μειώθηκε το 2020. Ωστόσο, ανέρχεται σε €219 δισ. το 2023, δείχνοντας ανάκαμψη και αύξηση.
Κοινό της Αγοράς Μηχανών Αναζήτησης
Η Google κυριαρχεί στην αγορά με ποσοστό 97%, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για ανταγωνισμό.
Εμπορική Επιχειρηματικότητα B2C (€bn)
Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C έχει τριπλασιαστεί από το 2018 (€6.00 δισ.) στα €17.33 δισ. το 2023.
Η αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου και των αγοραστών μέσω Διαδικτύου έχει άμεση συσχέτιση με τη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C.
Το ΑΕΠ έχει δείξει ανθεκτικότητα και ανάπτυξη, παρά τη μικρή πτώση το 2020.
Η Google κατέχει σχεδόν μονοπώλιο στην αγορά των μηχανών αναζήτησης, το οποίο επιβεβαιώνει την πρωτοκαθεδρία της στις digital marketing και ad υπηρεσίες.
Συμπεράσματα
Παρατηρούμε ότι το Ecommerce συνεχίζει σταθερά την ανοδική πορεία σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Ακόμα και στις περιπτώσεις όπου ο πληθωρισμός επιβραδύνει την αύξηση, βλέπουμε ότι με τη λήψη μέτρων για τον πληθωρισμό, η αύξηση ανακάμπτει.
Ταυτόχρονα ο πληθωρισμός δημιουργεί ένα κλίμα cost και value conscious αγοραστών οι οποίοι κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο για προσφορές. Αυτή είναι μια ευκαιρία για επιχειρήσεις να βρεθούν μπροστά από τον ανταγωνισμό προσφέροντας VFM λύσεις.
Το νέο ψηφιακό τοπίο έχει έρθει για να μείνει. Παρατηρούμε τις επιπτώσεις του στην καθημερινότητά μας. Από την έκθεση μπορούμε να συμπεράνουμε ότι υπάρχει μια δυναμική στον κλάδο των υπηρεσιών, των αγορών σχετικά με τον ελεύθερο χρόνο και του τουρισμού, οι οποίοι δέχθηκαν και το μεγαλύτερο σοκ από την περίοδο Covid.
Η αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου και του αριθμού των e-shoppers σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός πιθανών πελατών online.. Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται ραγδαία. Είναι καιρός να διευρύνουμε τις διαδικτυακές μας πλατφόρμες και να εισάγουμε νέες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για να εκμεταλλευτούμε αυτήν την ανάπτυξη.
H GNC Web εξειδικευμένο digital agency πάνω στο eCommerce και μέλος του GRECA (Greek eCommerce Association) βρίσκεται δίπλα σας για να σας παρέχει ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες πάνω στο Ecommerce, κατασκευή eshop και ιστοσελίδας και δημιουργία και διαχείριση διαφήμισης και προώθησης μέσα από digital marketing.
Νέα & Ιδέες από το Blog
ECDM Expo 2024
Η GNC Web είχε τη χαρά να συμμετάσχει για πρώτη φορά στην ECDM Expo 2024, τη μεγαλύτερη έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ψηφιακό...
Βράβευση για την GNC Web στα e-volution Awards 2024
Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε τη βράβευση της GNC Web στα e-volution Awards 2024 στην κατηγορία Best in Jewelry, Watches & Accessories με το Bronze...
Διπλή βράβευση για τη GNC Web στα UX/CX Awards 2023
Είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε ότι η GNC Web τιμήθηκε με το Gold Award για την ιστοσελίδα της κορυφαίας νομικής εταιρίας Koutalidis Law Firm και το...
Black Friday 2023 – Απολογισμός και Ανάλυση
Το 2023, η Black Friday είχε μια αξιοσημείωτη επίδραση στην ελληνική αγορά. Τα καταστήματα, ανταποκρινόμενα στην αυξημένη ζήτηση, διεύρυναν την περίοδο των προσφορών, η οποία...
Digital Marketing για Fashion Brands
Στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό κόσμο της μόδας, η επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την επιτυχία κάθε fashion brand.
Local Seo – Τοπικό SEO Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας στα τοπικά αποτελέσματα της google
Μάθετε τα πάντα για την τοπική αναζήτηση της Google και διαβάστε συμβουλές για να κατακτήσετε την κορυφή των τοπικών αποτελεσμάτων.
To project σας, το επόμενο success story μας.
Ελάτε να συνεργαστούμε!