Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023

Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη περνάει μια φάση εξέλιξης. Παρά την ταραχώδη παγκόσμια κατάσταση — από πολέμους και οικονομική αστάθεια έως πανδημίες — ο τομέας συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023
Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe, και το EuroCommerce δημοσίευσαν από κοινού την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2023. Η έκθεση προσφέρει μια ενδελεχή και αναλυτική εικόνα της τρέχουσας κατάστασης.

Μπορείτε να βρείτε την έκθεση εδώ: https://www.greekecommerce.gr/news/nea-toy-syndesmoy/to-eyropaiko-ilektroniko-emporio-b2c-ayxithike-kata-6-to-2023/

Σύμφωνα με την έκθεση, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο ανήλθε σε €899 δισεκατομμύρια το 2022,  μια αύξηση της τάξης του 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αν λάβουμε υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ο τομέας, συμπεριλαμβανομένου του πολέμου στην Ουκρανία και της οικονομικής αστάθειας που επηρέασε την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Η έκθεση

Τα Οικονομικά Στοιχεία: Ανάλυση του Συνολικού Τζίρου

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της έκθεσης είναι η ανάλυση του συνολικού τζίρου του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου. Το 2022, ο συνολικός τζίρος στην Ευρώπη ανήλθε σε στο εντυπωσιακό νούμερο των 899 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένος από τα €849 δισεκατομμύρια του 2021.

Περιφερειακές Διαφορές

Η Δυτική Ευρώπη κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό της μερίδας, με €603 δισεκατομμύρια, ή 67% του συνολικού τζίρου. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη με €146 δισεκατομμύρια, και η Κεντρική Ευρώπη με €72 δισεκατομμύρια. Η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη ακολουθούν με €65 δισεκατομμύρια και €14 δισεκατομμύρια αντίστοιχα.

Ο Ρόλος του Πληθωρισμού

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο ρόλος του πληθωρισμού στην αύξηση του τζίρου. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες είδαν την αύξηση του τζίρου να οφείλεται κυρίως σε υψηλότερες τιμές και όχι σε αύξηση του όγκου πωλήσεων.

Κορυφαίες Χώρες και Ρυθμοί Ανάπτυξης

Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία κατέχουν τις πρώτες θέσεις σε τζίρο, ενώ χώρες όπως η Εσθονία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία καταγράφουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Ε-shopper Penetration: Ένας Σταθερός Παράγοντας

Το 2022, το ποσοστό των διαδικτυακών καταναλωτών στην Ευρώπη παρέμεινε σταθερό στο 76%, αποτελώντας ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Η Δυτική Ευρώπη έχει το υψηλότερο ποσοστό, με 87% των διαδικτυακών χρηστών να κάνουν αγορές online. Αντίθετα, η Ανατολική Ευρώπη έχει δείξει τη μεγαλύτερη αύξηση, από 41% το 2021 σε 48% το 2022.

Επιρροές από την Κρίση του Covid-19

Η πανδημία του Covid-19, και ιδίως τα μέτρα αποκλεισμού που έχουν ληφθεί, έχουν επίσης διαμορφώσει τις αγοραστικές συνήθειες. Παρόλο που εμφανίστηκε μια επιβράδυνση μετά τη λήξη των μέτρων, οι online πωλήσεις παραμένουν αυξημένες. Με βάση τα δεδομένα φαίνεται ότι η στροφή προς το Ecommerce είναι κάθε άλλο παρά παροδική.

Η Κατεύθυνση Προς τη Βιωσιμότητα

Η έκθεση επίσης υπογραμμίζει μια αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμες πρακτικές στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάτι που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Τα στοιχεία για το ελληνικό Ecommerce

Τα στοιχεία για το ελληνικό Ecommerce

Παρατηρούμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία του ελληνικού Ecommerce. Αναλυτικά:

Χρήση Διαδικτύου
Υπάρχει σταθερή αύξηση στη χρήση του διαδικτύου, από 73% το 2018 σε 84% το 2023.

E-Shoppers
Το ποσοστό των αγοραστών μέσω διαδικτύου έχει αυξηθεί σημαντικά, από 49% το 2018 σε 75% το 2023.

ΑΕΠ και Ηλεκτρονικό ΑΕΠ
Το ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό τα πρώτα δύο χρόνια και μειώθηκε το 2020. Ωστόσο, ανέρχεται σε €219 δισ. το 2023, δείχνοντας ανάκαμψη και αύξηση.

Κοινό της Αγοράς Μηχανών Αναζήτησης
Η Google κυριαρχεί στην αγορά με ποσοστό 97%, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για ανταγωνισμό.

Εμπορική Επιχειρηματικότητα B2C (€bn)
Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C έχει τριπλασιαστεί από το 2018 (€6.00 δισ.) στα €17.33 δισ. το 2023.

Η αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου και των αγοραστών μέσω Διαδικτύου έχει άμεση συσχέτιση με τη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C.
Το ΑΕΠ έχει δείξει ανθεκτικότητα και ανάπτυξη, παρά τη μικρή πτώση το 2020.
Η Google κατέχει σχεδόν μονοπώλιο στην αγορά των μηχανών αναζήτησης, το οποίο επιβεβαιώνει την πρωτοκαθεδρία της στις digital marketing και ad υπηρεσίες. 

Συμπεράσματα

Παρατηρούμε ότι το Ecommerce συνεχίζει σταθερά την ανοδική πορεία σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Ακόμα και στις περιπτώσεις όπου ο πληθωρισμός επιβραδύνει την αύξηση, βλέπουμε ότι με τη λήψη μέτρων για τον πληθωρισμό, η αύξηση ανακάμπτει.

Ταυτόχρονα ο πληθωρισμός δημιουργεί ένα κλίμα cost και value conscious αγοραστών οι οποίοι κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο για προσφορές. Αυτή είναι μια ευκαιρία για επιχειρήσεις να βρεθούν μπροστά από τον ανταγωνισμό προσφέροντας VFM λύσεις.

Το νέο ψηφιακό τοπίο έχει έρθει για να μείνει. Παρατηρούμε τις επιπτώσεις του στην καθημερινότητά μας. Από την έκθεση μπορούμε να συμπεράνουμε ότι υπάρχει μια δυναμική στον κλάδο των υπηρεσιών, των αγορών σχετικά με τον ελεύθερο χρόνο και του τουρισμού, οι οποίοι δέχθηκαν και το μεγαλύτερο σοκ από την περίοδο Covid.

Η αύξηση της χρήσης του Διαδικτύου και του αριθμού των e-shoppers σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός πιθανών πελατών online.. Ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται ραγδαία. Είναι καιρός να διευρύνουμε τις διαδικτυακές μας πλατφόρμες και να εισάγουμε νέες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για να εκμεταλλευτούμε αυτήν την ανάπτυξη.

H GNC Web εξειδικευμένο digital agency πάνω στο eCommerce και μέλος του GRECA (Greek eCommerce Association) βρίσκεται δίπλα σας για να σας παρέχει ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες πάνω στο Ecommerce, κατασκευή eshop και ιστοσελίδας και δημιουργία και διαχείριση διαφήμισης και προώθησης μέσα από digital marketing.

To project σας, το επόμενο success story μας.

Ελάτε να συνεργαστούμε!

Επικοινωνήστε μαζι μας

Νέα & Ιδέες από το Blog

Διαβάστε όλες τις αναρτήσεις
Βελτιστοποίηση Google Ads – Negative Keywords

Ανακάλυψε πώς οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά μειώνουν το κόστος και αυξάνουν τις μετατροπές στις καμπάνιες Google Ads με τη βοήθεια της GNC Web.

Micro moments – Τι είναι και πως βοηθούν στο digital marketing

Γνωρίστε τα micro moments και την δυναμική που δίνουν στο digital marketing και την online παρουσία σας.

Abandoned Carts: Οι Καλύτερες Στρατηγικές για Ανάκτηση Χαμένων Παραγγελιών

Ανακαλύψτε πώς η GNC Web ανακτά τα εγκαταλελειμμένα καλάθια στο WooCommerce για να αυξήσετε πωλήσεις και κερδοφορία.

17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικηγόρων Νομικών Υπηρεσιών 2025

Διαβάστε περισσότερα για τη συμμετοχή της GNC Web στο 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικηγόρων Νομικών Υπηρεσιών 2025 που διοργάνωσε η Νομική Βιβλιοθήκη

Η GNC Web στο eCommerce Business Summit 2024

Η GNC Web είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο πρώτο διήμερο συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το διήμερο συνέδριο...

Generative Engine Optimization (GEO)

Ανακαλύψτε το Generative Engine Optimization (GEO) και πώς η GNC Web ενισχύει την ορατότητα και αξιοπιστία σας στις πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης

Κατασκευή Eshop για Καταστήματα Επίπλων

Απογειώστε τις πωλήσεις σας με ένα επαγγελματικό eshop επίπλων! Μάθετε πώς να δημιουργήσετε ένα διαδικτυακό κατάστημα που ξεχωρίζει.

Κατασκευή Eshop για Καταστήματα Ρούχων

Κάντε το κατάστημά σας ψηφιακό! Μάθετε πώς ένα responsive eshop μόδας ενισχύει πωλήσεις & αναγνωρισιμότητα. Ξεκινήστε τώρα!

Digital Marketing για Επιχειρήσεις

Ανακαλύψτε βασικές στρατηγικές Digital Marketing για εταιρικές ιστοσελίδες και ενισχύστε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας.

Η GNC Web στο Fashion & Accessories eCommerce Business Summit 2025

Η GNC Web είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο διήμερο συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το διήμερο συνέδριο περιλάμβανε...

Branding και Digital Marketing: Ο Απόλυτος Συνδυασμός για Επιτυχημένες Διαφημίσεις

Ανακαλύψτε πώς το branding και το digital marketing συνδυάζονται για τέλειες διαφημίσεις. Στρατηγικές που ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα & τις πωλήσεις σας!

Email Marketing: Ο Κρυφός Άσος για Περισσότερες Πωλήσεις

Ανακαλύψτε πώς το email marketing μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας! Προσωποποίηση, στρατηγική & αυτοματισμοί που φέρνουν αποτελέσματα.

Αύξηση Πωλήσεων eShop: 10 Στρατηγικές που Δουλεύουν

Ανακαλύψτε 10 αποδοτικές στρατηγικές για να ενισχύσετε τις πωλήσεις στο e‑shop σας και να ξεχωρίσετε online.

Ο Κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά

Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Β' τρίμηνο του 2024, καλύπτοντας κλάδους όπως μόδα, τεχνολογία, καλλυντικά και αθλητικά είδη. Δείτε πώς η mobile...

Πώς να Χρησιμοποιήσετε Retargeting Ads για να Κερδίσετε Πελάτες

Μάθετε πώς οι Retargeting Ads βοηθούν στην επανασύνδεση με πελάτες και αυξήστε τις πωλήσεις σας με στρατηγικές από την GNC Web

Digital Marketing για Επιχειρήσεις: Οδηγός για Αρχάριους

Ανακαλύψτε στρατηγικές Digital Marketing για εταιρικές ιστοσελίδες και ενισχύστε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας.

SEO: Γιατί είναι σημαντικό για τις μικρές επιχειρήσεις

Ανακαλύψτε γιατί το SEO είναι κρίσιμο για τις μικρές επιχειρήσεις και πώς να αυξήσετε την ορατότητά σας online με στρατηγικές βέλτιστων πρακτικών.

Στρατηγική Google Ads για Αύξηση Πωλήσεων

Το e-commerce αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του λιανεμπορίου και οι πωλήσεις μέσω Google Ads είναι απαραίτητες για την επιτυχία μιας επιχείρησης.

Black Friday 2023 – Απολογισμός και Ανάλυση

Το 2023, η Black Friday είχε μια αξιοσημείωτη επίδραση στην ελληνική αγορά. Τα καταστήματα, ανταποκρινόμενα στην αυξημένη ζήτηση, διεύρυναν την περίοδο των προσφορών, η οποία...

Κατασκευή Ιστοσελίδας για Εστιατόρια

Ανακαλύψτε πώς μια σύγχρονη ιστοσελίδα για εστιατόρια μπορεί να ενισχύσει την ψηφιακή σας παρουσία, να βελτιώσει το SEO και να αυξήσει τις online κρατήσεις.

Η GNC Web στην Eleven The Fashion Project 2025

Η GNC Web συμμετείχε στο 6ο Eleven The Fashion Project στο Ζάππειο, συζητώντας με Έλληνες σχεδιαστές και fashion brands για τις νέες τάσεις, το digital...

Γιατί αγαπάμε το Shopify στο Digital Marketing

Ανακαλύψτε γιατί το Shopify είναι η κορυφαία επιλογή για ecommerce. Γρήγορο setup, σωστά δεδομένα και στρατηγική απόδοση με την GNC Web.

Google Ads. Τι είναι και πως μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας

Μάθετε τα πάντα για τα adwords και το διαφημιστικό οικοσύστημα της Google και κατακτήστε την κορυφή των αποτελεσμάτων.

Google AI Mode: Πώς αλλάζει η αναζήτηση και τι σημαίνει για την Ελλάδα

Το Google AI Mode είναι ήδη εδώ στην Ελλάδα. Μάθετε πώς θα επηρεάσει την αναζήτηση, το περιεχόμενο και το SEO των επιχειρήσεών.

To project σας, το επόμενο success story μας.

Ελάτε να συνεργαστούμε!

Επικοινωνήστε μαζι μας