Η οργανική επισκεψιμότητα (organic traffic) αποτελεί ένα σημαντικό έννοια στον κόσμο του digital marketing. Πρόκειται για έναν όρο που αφορά τον όγκο των επισκεπτών που φτάνουν σε μια ιστοσελίδα μέσω μη πληρωμένων καναλιών αναζήτησης, όπως η Google ή το Bing. Oι επισκέπτες ανακαλύπτουν την ιστοσελίδα σας μέσω της φυσικής αναζήτησης και όχι μέσω διαφημίσεων ή πληρωμένων καμπανιών προώθησης.
Αυτός ο τύπος επισκεψιμότητας θεωρείται ως μια από τις πιο πολύτιμες και επιθυμητές μορφές traffic για μια ιστοσελίδα.
Θα σκέφτεστε βέβαια: Εγώ δίνω ένα αξιόλογο ποσό κάθε μήνα σε PPC ώστε να βγαίνω πρώτος στα διαφημιστικά αποτελέσματα, γιατί θα πρέπει να με ενδιαφέρουν τα οργανικά;
Υπάρχουν 2 σημαντικοί λόγοι:
1. Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών που χρησιμοποιούν adblocker. Μάλιστα αρκετοί browsers τόσο σε υπολογιστές όσο και σε smartphones/tablets έχουν προεγκατεστημένο adblocker. Ο αριθμός είναι τόσο μεγάλος που πρόσφατα η Google άρχισε να αποκλείει χρήστες με adblocker από το Youtube επειδή δεν μπορούσε να προβάλλει διαφημίσεις. Άρα είναι πιθανό να μην μπορείτε να φτάσετε σε ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών μέσω PPC. Σε συγκεκριμένα audiences όπως όσοι ασχολούνται με νέες τεχνολογίες και πληροφορική, αυτό το ποσοστό μπορεί να φτάνει και στο 80%.
2. Το organic traffic είναι πολύ πιο οικονομικό από τα ads. Υπάρχει ένα κόστος για βελτιστοποίηση SEO και δημιουργία περιεχομένου/κειμένων αλλά είναι αρκετά μικρότερο σε σχέση με τις διαφημίσεις και κυρίως: λειτουργεί συνέχεια για εσάς σε αντίθεση με τις διαφημιστικές καμπάνιες.
Σε αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσουμε τι είναι η οργανική επισκεψιμότητα και θα σας δώσουμε μερικές απλές και εφαρμόσιμες στρατηγικές για να την αυξήσετε.
Τι είναι η οργανική επισκεψιμότητα;
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα eshop με χειροποίητα κοσμήματα. Αν έχετε βελτιστοποιήσει το περιεχόμενο του site σας με seo τεχνικές τότε είναι πιθανό όταν ένας χρήστης ψάξει για “χειροποίητα κοσμήματα” να βρει το κατάστημά σας στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα της google. Αν κάνει κλικ τότε αυτή η επίσκεψη τη θεωρούμε “οργανική“.
Για να καταλάβουμε καλύτερα το τι σημαίνει αυτό, ας κάνουμε αυτή την αναζήτηση. Αν γράψετε “χειροποίητα κοσμήματα” στη google θα δείτε τα εξής:
Οι πρώτες τρεις θέσεις συνήθως είναι διαφημίσεις. Το καταλαβαίνουμε επειδή πάνω από το αποτέλεσμα γράφει “χορηγούμενο“.
Έπειτα είναι πιθανό να δείτε έναν προϊοντικό κατάλογο που σας καλεί για αγορά. Αυτό επίσης είναι διαφήμιση.
Αν έχετε εγκατεστημένο adblocker τότε μάλλον δεν βλέπετε τίποτα από τα παραπάνω.
Τα επόμενα αποτελέσματα είναι τα οργανικά. Αυτά εμφανίζονται σε όλους τους χρήστες. Οι πρώτες θέσεις είναι περιζήτητες επειδή οι χρήστες είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε αυτά πριν προχωρήσουν στην επόμενη σελίδα.
Οφέλη της οργανικής αναζήτησης
Οι επισκέπτες που προέρχονται από οργανική αναζήτηση θεωρούνται πιο ποιοτικοί για μια επιχείρηση/brand σε σύγκριση με τους επισκέπτες που προέρχονται από διαφημίσεις. Αυτό συμβαίνει διότι οι χρήστες που ψάχνουν για κάτι στο διαδίκτυο και καταλήγουν στον ιστότοπό σας μέσω αυτής της αναζήτησης έχουν ήδη ένα ενδιαφέρον για το προϊόν/υπηρεσία σας. Άρα είναι πιο πιθανό να κάνουν conversion.
Η οργανική επισκεψιμότητα είναι σημαντική για τον τρόπο με τον οποίο η Google αντιλαμβάνεται την ιστοσελίδα και το περιεχόμενό σας. Υπάρχει ένα συνεχές feedback loop. Η καλή θέση στα αποτελέσματα των οργανικών αναζητήσεων δείχνει ότι η ιστοσελίδα σας παρέχει ποιοτικό, χρήσιμο και αξιόπιστο περιεχόμενο, και αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη των χρηστών και των πελατών. Αυτό έχει ως συνέπεια καλύτερο CTR, αυξημένο visibility στα αποτελέσματα και οδηγεί σε καλύτερη θέση. Σημειώνουμε εδώ τη λέξη κλειδί: περιεχόμενο.
Πως μπορούμε να αυξήσουμε την οργανική επισκεψιμότητα του site μας
Για να επιτευχθεί η οργανική επισκεψιμότητα, είναι αναγκαία η εφαρμογή τεχνικών SEO (Search Engine Optimization) τόσο on-page όσο και off-page. Η σωστή επιλογή και χρήση λέξεων-κλειδιών είναι κρίσιμη, καθώς αυτές αποτελούν τα keywords που οι χρήστες πληκτρολογούν στη μηχανή αναζήτησης. Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική λέξεων-κλειδιών μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό.
Όπως αναφέραμε, η ποιότητα του περιεχομένου παίζει καθοριστικό ρόλο. Η παροχή πλούσιου, ενδιαφέροντος και χρήσιμου περιεχομένου στους επισκέπτες σας διασφαλίζει ότι θα επιστρέψουν και θα μείνουν περισσότερο στην ιστοσελίδα σας. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τους τρεις πυλώνες του content.
Ποιοτικό Περιεχόμενο
Όταν αναφερόμαστε σε ποιοτικό περιεχόμενο, εννοούμε τον τρόπο γραφής, το ύφος και τη συνοχή στο κείμενο. Πριν γράψετε οποιοδήποτε κείμενο στη σελίδα σας, είτε πρόκειται για περιγραφή προϊόντος είτε blog, σκεφτείτε τα εξής: Για ποιο λόγο γράφετε το κείμενο, σε ποιους απευθύνεται και γιατί θα πρέπει να το διαβάσουν. Διατηρήστε την αναγνωσιμότητα του κειμένου σε υψηλό επίπεδο. Προτιμήστε μικρότερες προτάσεις που συνδέονται νοηματικά μεταξύ τους. Φροντίστε να είναι σωστά δομημένο με τα κατάλληλα headers που να οδηγούν τον αναγνώστη. Εμπλουτίστε το με φωτογραφίες, διαγράμματα ή βίντεο. Διορθώστε γραμματικά και συντακτικά λάθη πριν το δημοσιεύσετε.
Χρήσιμο Περιεχόμενο
Μην γράφετε απλά για να γράφετε. Δημιουργήστε περιεχόμενο που να προσφέρει αξία στους επισκέπτες σας. Ένας εύκολος τρόπος είναι να πάρετε τα ερωτήματα των πελατών σας βάση αυτών να δημιουργήσετε άρθρα. Αν πρόκειται για περιγραφές προϊόντων/συνοδευτικά κείμενα, είναι σημαντικό να αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά τους με μια δομημένη ιεράρχηση και όχι τυχαία. Φροντίστε το περιεχόμενό σας να είναι επίκαιρο: έχετε eshop με smartphones και κυκλοφόρησε ένα νέο μοντέλο; Είναι σημαντικό να ενημερώσετε το κοινό σας μιας και είναι πολύ πιθανό να ψάχνει πληροφορίες για αυτό. Φροντίστε όμως οι πληροφορίες που παρέχετε να είναι αξιόπιστες.
Αξιόπιστο Περιεχόμενο
Ίσως το σημαντικότερο από τα τρία. Είναι πολύ εύκολο να υπερβάλλουμε και να πλατειάζουμε πιστεύοντας ότι αυτό θα οδηγήσει σε πωλήσεις. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι πληροφορίες που παρέχουμε να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τοποθετήσετε συνδέσμους με την πηγή της πληροφορίας αν δεν πρόκειται για πρωτότυπο περιεχόμενο. Μην προσπαθείτε να παραπλανήσετε το κοινό σας με clickbait τίτλους και εικόνες. Αν προσφέρετε αξιόπιστες πληροφορίες για κάποιο θέμα, ο χρήστης είναι πιθανό να σας ξαναεπισκεφτεί.
Η οργανική επισκεψιμότητα επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες βλέπουν την επιχείρηση σας. Όταν βρίσκουν την ιστοσελίδα σας στις πρώτες θέσης της αναζήτησης, αυξάνεται η πιθανότητα να θεωρήσουν την επιχείρησή σας ως αξιόπιστη. Βλέπουμε πως μέσω της οργανικής επισκεψιμότητας μπορούμε να ενισχύσουμε το brand μας και να αυξήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών.
Ανακάλυψε & διόρθωσε τα SEO προβλήματα του site σου με τη GNC Web
Η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης δεν είναι επιλογή, αλλά αναγκαιότητα για κάθε επιχείρηση που θέλει να διακριθεί στον ψηφιακό κόσμο. Η GNC Web, κατανοεί αυτή την ανάγκη και προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις SEO που εξασφαλίζουν ότι ο ιστότοπός σας θα βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Πώς η GNC Web Μπορεί να Βοηθήσει Η GNC Web προσφέρει μια πλήρη γκάμα υπηρεσιών SEO, από την λεπτομερή ανάλυση και την εξατομίκευση στρατηγικής έως την βελτιστοποίηση του περιεχομένου και την ενίσχυση της ταχύτητας φόρτωσης της ιστοσελίδας. Η GNC Web ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση, εξετάζοντας κάθε πτυχή του ιστότοπού σας για να διασφαλίσει ότι πληροί τα πρότυπα των μηχανών αναζήτησης και προσφέρει μια θετική και απρόσκοπτη εμπειρία στο χρήστη.
Νέα & Ιδέες από το Blog
Ομιλία του κ. Γιώργου Χουλιάρα στο Fashion & Accessories eCommerce Business Summit 2024
Ο ιδρυτής της GNC Web κος Γιώργος Χουλιάρας παρουσίασε τη σημασία του UI/UX στο Fashion eCommerce μόδας, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές για τη βελτίωση της εμπειρίας...
Black Friday 2024: Είστε έτοιμοι ως επιχείρηση;
Black Friday 2024! Ανακαλύψτε πώς να προετοιμάσετε διαφημίσεις, αναρτήσεις και προσφορές μέσω social media, stories, videos και newsletters.
Πώς να Αποφύγετε την 30% Χρέωση της Apple στις Διαφημίσεις σας
Αποφύγετε τη χρέωση 30% της Apple στις διαφημίσεις σας στο Facebook και το Instagram με απλές στρατηγικές. Μάθετε πώς ένα digital agency μπορεί να σας...
Ο Κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά
Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Β' τρίμηνο του 2024, καλύπτοντας κλάδους όπως μόδα, τεχνολογία, καλλυντικά και αθλητικά είδη. Δείτε πώς η mobile...
Η GNC Web στο eCommerce Business Summit 2024
Η GNC Web είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο πρώτο διήμερο συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το διήμερο συνέδριο...
Ο Κλάδος της Μόδας το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά
Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο της μόδας το Β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την ανάλυση του GR.EC.A. Δείτε πώς οι κινητές συσκευές κυριαρχούν...
To project σας, το επόμενο success story μας.
Ελάτε να συνεργαστούμε!