H κατασκευή ενός eshop αποτελεί απαραίτητο βήμα για την επιχειρηματική επιτυχία. Είναι όμως εύκολο να πέσετε σε παγίδες που θα σταθούν εμπόδιο στην ανάπτυξη της online παρουσίας σας.
Σε αυτό το άρθρο θα γνωρίσουμε τα συνηθέστερα λάθη στην δημιουργία eshop και πώς μπορείτε να τα αποφύγετε. Στόχος μας είναι να σας δώσουμε τις απαραίτητες γνώσεις για να έχετε ένα αποτελεσματικό και ανταγωνιστικό ηλεκτρονικό κατάστημα.
Συνοπτικά θα αναλύσουμε:
- Επιλογή Λανθασμένης Πλατφόρμας
- Κακός Σχεδιασμός User Interface
- Αργό Eshop – Καθυστέρηση στην φόρτωση ιστοσελίδας
- Ανεπαρκής Περιγραφή Προϊόντων
- Ανεπαρκές Hosting Και Έλλειψη Τεχνικής Υποστήριξης
- Μη Διασύνδεση Προιόντων Eshop με τη Google – Product Schema
- Προβλήματα στις Φωτογραφίες
- Παράλειψη Τεχνικών SEO
- Κακή Στρατηγική Τιμολόγησης
- Κακή Οργάνωση Περιεχομένου
- Έλλειψη Up Sell – Cross Sell
- GDPR – Κακή Διαχείριση Προσωπικών Δεδομένων
- Περιορισμένοι Μεθόδοι Πληρωμής
- Μη Διαθέσιμο Απόθεμα
- Σύνθετη Διαδικασία Ολοκλήρωσης Αγοράς (Checkout)
- Abandoned Carts – Εγκατάλειψη Καλαθιού
- Μη Αποστολή Email – SMS Εξέλιξης Παραγγελίας
- Έλλειψη Στρατηγικής Προώθησης
- Έλλειψη Ενημερώσεων και Βελτιώσεων
Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τι προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίζει το ehop σας και ποιές είναι οι best practices ώστε να αντιμετωπιστούν.
Επιλογή Λανθασμένης Πλατφόρμας
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας είναι κρίσιμη για την επιτυχία του eshop σας. Πολλά καταστήματα αποτυγχάνουν επειδή επιλέγουν μια πλατφόρμα που δεν είναι λειτουργική για τους σκοπούς τους. Ερευνήστε τις διάφορες επιλογές για να βρείτε την καλύτερη για εσάς. Συμβουλή μας είναι να μην σκεφτείτε μόνο το κόστος. Σημαντικότεροι παράγοντες από το πόσο κοστίζει μια πλατφόρμα είναι η ευκολία διαχείρισης και οι δυνατότητες προσαρμογής. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα πρέπει αρχικά να είναι λειτουργικό και προσβάσιμο για εσάς πριν γίνει launch στον καταναλωτή.
Μην ξεχνάτε να εξετάσετε την επεκτασιμότητα της πλατφόρμας. Μπορεί τώρα να είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα αλλά η σελίδα σας είναι future proof;
Ερευνήστε κατά πόσο είναι φιλική προς το χρήστη: Βρείτε παρόμοια καταστήματα που τη χρησιμοποιούν και δείτε την από την πλευρά του τελικού χρήστη. Αποφύγετε πλατφόρμες που έχουν περιορισμένες λειτουργίες ή δύσκολη διαχείριση. Μην ξεχνάτε ότι δεν πρόκειται απλά για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά μια ολοκληρωμένη ψηφιακή παρουσία για την επιχείρησή σας.
Αν δεν είστε σίγουροι, επικοινωνήστε μαζί μας για να κλείσουμε ένα αρχικό συμβουλευτικό call.
Κακός Σχεδιασμός User Interface
Ο σχεδιασμός user interface (UI/UX ) αποτελεί έναν από του βασικούς πυλώνες για την επιτυχία του eshop. Μια δύσχρηστη σελίδα απωθεί τους πελάτες και μειώνει τις πωλήσεις. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο να είναι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα εύχρηστο και interactive. Τα κουμπιά πρέπει να είναι προσβάσιμα και τα μενού εύκολα στη χρήση. Να μην υπάρχουν σχεδιαστικά στοιχεία που αλληλοεπικαλύπτονται. Επιπλέον, τα χρώματα και οι γραμματοσειρές πρέπει να είναι ευανάγνωστα τόσο σε desktop όσο και σε smartphone ή tablet.
Αποφύγετε υπερβολικά πολλές εικόνες ή στοιχεία που αποσπούν την προσοχή. Βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες φορτώνουν γρήγορα και οι μεταβάσεις είναι ομαλές. Μην παραλείπετε την αναζήτηση προϊόντων. Είναι πιθανό οι πελάτες σας να θέλουν να ψάξουν κάτι συγκεκριμένο.
Φροντίστε το ηλεκτρονικό κατάστημα να έχει μοναδικό χαρακτήρα. Όταν το eshop σας έχει ένα unique aesthetic από την αρχή, τότε είναι πιο εύκολο να ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού. Γι΄αυτό μην αφήσετε το UI/UX στην τύχη ή στο default interface: Συνεργαστείτε με εξειδικευμένους designers για καλύτερα αποτελέσματα.
Αργό Eshop – Καθυστέρηση στην φόρτωση ιστοσελίδας
Η ταχύτητα της σελίδας σας είναι καθοριστικό παράγοντας για την παραμονή του χρήστη στο eshop σας. Σίγουρα θα σας έχει τύχει. Βρίσκετε κάτι και θέλετε να το αγοράσετε αλλά οι σελίδες παίρνουν αιώνες να φορτώσουν εμφανίζονται με λάθος σειρά φόρτωσης η και καθόλου. Νομίζετε ότι κόλλησε ο υπολογιστής η το smartphone σας, κάνετε refresh, δοκιμάζετε άλλες σελίδες μήπως έχει πέσει το Internet αλλά είναι ανώφελο. Τίποτα δεν αλλάζει. Το πρόβλημα βρίσκεται στο σχεδιασμό του eshop που επιβαρύνει την ταχύτητά φόρτωσής του.
Ας δούμε λίγο τα στατιστικά:
- Το 82% των καταναλωτών λέει ότι οι χαμηλές ταχύτητες σελίδας επηρεάζουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις.
- Στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google, η μέση ταχύτητα σελίδας είναι 1,65 δευτερόλεπτα.
- Ένας στους τέσσερις επισκέπτες θα εγκατέλειπε έναν ιστότοπο εάν χρειαζόταν περισσότερα από 4 δευτερόλεπτα για να φορτώσει.
- Στα κινητά το ποσοστό είναι μεγαλύτερο: το 53% των επισκεπτών από κινητές συσκευές θα φύγει εάν μια ιστοσελίδα δεν φορτώσει μέσα σε 3 δευτερόλεπτα
- Από τους χαμένους πελάτες λόγω ταχύτητας, το 80% δε θα επιστρέψει καν να δοκιμάσει δεύτερη φορά.
- Οι σελίδες που φορτώνονται μέσα σε 2 δευτερόλεπτα έχουν μέσο ποσοστό εγκατάλειψης 9%.
- Το 40% των καταναλωτών δεν θα περιμένει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα πριν εγκαταλείψει έναν ιστότοπο.
Βλέπουμε ότι η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας είναι από τα πιο σημαντικά συστατικά στη συνταγή για ένα επιτυχημένο eshop. Βελτιστοποίηση και ιεράρχηση του caching, γρήγοροι servers, αποδοτικό web design, optimization στον κώδικα της σελίδας και custom tailored λύσεις εξειδικευμένες για κάθε συνεργάτη μας είναι μόνο μερικές από τις λύσεις που προτείνουμε.
Στόχος μας ένα γρήγορο και αποδοτικό eshop που δε θα κουράζει τον πελάτη.
Ανεπαρκής Περιγραφή Προϊόντων
Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις αλλά οι λέξεις στηρίζουν όμορφα μια εικόνα. Η περιγραφή προϊόντων στο eshop σας είναι κρίσιμη για την επιτυχία των πωλήσεων. Μια ασαφής ή δυσκολονόητη περιγραφή αφήνει τους πελάτες αναποφάσιστους. Παρέχετε σαφείς, πλούσιες λεπτομέρειες για τα προϊόντα σας. Αναδείξτε τα βασικά χαρακτηριστικά, αλλά και τα πλεονεκτήματα. Χρησιμοποιήστε υψηλής ποιότητας εικόνες για να συμπληρώσετε το κείμενο. Μην ξεχνάτε να συμπεριλάβετε τεχνικές προδιαγραφές και διαστάσεις όπου είναι απαραίτητο. Αν το προϊόν έρχεται σε συσκευασία, καλό θα ήταν να αναγράφονται και οι διαστάσεις της συσκευασίας.
Keywords όπως “ποιοτικό”, “υψηλή ποιότητα”, “με στυλ” και “αξιόπιστο” πρέπει να ενσωματώνονται φυσικά και χωρίς υπερβολή. Κρατήστε δηλαδή κάποιες περιγραφές για τα πραγματικά κορυφαία items σας. Αν όλα είναι “ποιοτικά” τότε τίποτα δεν μένει ως πραγματικά ποιοτικό στο μυαλό του καταναλωτή. Αποφύγετε τη χρήση επαναλαμβανόμενων ή αόριστων όρων που δεν προσθέτουν αξία. Και τέλος, αντλήστε feedback από τους πελάτες για περαιτέρω βελτιώσεις.
Ανεπαρκές Hosting Και Έλλειψη Τεχνικής Υποστήριξης
Από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι το ανεπαρκές hosting. Ένα eshop μπορεί να έχει δεκάδες χιλιάδες προϊόντα με την κάθε καταχώριση να έχει πληροφορίες, φωτογραφίες, ακόμα και βίντεο. Ο όγκος των δεδομένων είναι αρκετά μεγάλος. Επίσης αν λάβουμε υπ΄όψιν την συνήθεια των καταναλωτών να κάνουν browsing για αρκετή ώρα πριν αποφασίσουν, τότε συνειδητοποιούμε ότι το hosting plan θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του καταστήματος μας.
Ένας άλλος παράγοντας είναι οι αυξομειώσεις στο traffic. Μπορεί να τρέχουμε μια διαφημιστική καμπάνια που πηγαίνει πολύ καλά και στέλνει κίνηση στη σελίδα μας. Ένας influencer έκανε share ένα link μας. Μια ανάρτησή μας έγινε viral. Όλα αυτά δημιουργούν peaks στο bandwidth.
Έτσι η επιλογή παρόχου είναι καίριας σημασίας για την απρόσκοπτη λειτουργία της σελίδας μας. Ταυτόχρονα, σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα, πρέπει να είστε σίγουροι ότι υπάρχει παροχή τεχνικής υποστήριξης ώστε να διορθωθεί το συντομότερο δυνατό.
Μη διασύνδεση προϊόντων eshop με τη Google – Product Schema
Δεν αρκεί να γεμίσουμε το κατάστημά μας με προϊόντα. Θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η Google διαβάζει το περιεχόμενο σωστά. Είναι πιθανό να έχετε την παρακάτω αρνητική εμπειρία: Έχετε μεταφέρει όλο τον κατάλογό σας στο eshop, έχετε χρησιμοποιήσει όμορφες φωτογραφίες και ελκυστικά κείμενα στις περιγραφές, η διαθεσιμότητα και οι τιμές είναι ενημερωμένες αλλά δεν εμφανίζεστε στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ή ακόμα χειρότερα, εμφανίζονται λάθος πληροφορίες.
Αυτό έχει αρνητική επίπτωση αρχικά στην εικόνα του eshop σας και σε δεύτερο βαθμό στην αξιοπιστία του. Ο λόγος είναι ότι δεν έχει δoθεί η σωστή προσοχή στον πως δομούνται οι πληροφορίες που παρέχουμε στους καταναλωτές. Χρησιμοποιήστε Structured data στις καταχωρήσεις ώστε η Google να ανιχνεύσει πληροφορίες όπως: τιμή, διαθεσιμότητα, χαρακτηριστικά, αξιολογήσεις κ.ο.κ. Το ανύπαρκτο ή προβληματικό Product Schema είναι από τα πιο συχνά λάθη στην κατασκευή eshop. Και δυστυχώς οδηγεί στην προβολή λάθος καταχωρίσεων και πληροφοριών όταν ένας χρήστης αναζητά το προϊόν σας.
Αντίθετα μια σωστά δομημένη καταχώρηση του καταλόγου επιβραβεύεται από τις μηχανές αναζήτησης. Έτσι μπορείτε και να εμφανίζεστε σε υψηλές θέσεις αποτελεσμάτων αναζήτησης και να έχετε πλούσια παρουσία στα αποτελέσματα (φωτογραφίες, εκτεταμένο κείμενο, χαρακτηριστικά κ.ο.κ).
Έλλειψη σωστού responsive design για κινητές συσκευές
Δεν αρκεί η σελίδα σας να είναι responsive. Θα πρέπει ο σχεδιασμός της να είναι φιλικός προς τη χρήση σε μικρότερες οθόνες. Θα έχετε παρατηρήσει περιπτώσεις σελίδων που ναι μεν είναι responsive αλλά στην πράξη, το user interface δεν είναι καθόλου φιλικό προς τον χρήστη.
Αυτό συμβαίνει συνήθως επειδή χρησιμοποιούνται χωρίς μετατροπές ή βελτιώσεις έτοιμα themes για eshop. Το responsive design είναι μια τέχνη από μόνο του. Ενώ στο desktop έχουμε πληκτρολόγιο και ποντίκι, σε mobile συσκευές όλα είναι finger και gesture based.
Μερικά προβλήματα είναι:
- Μικρά σε μέγεθος UI elements. Με αποτέλεσμα ο χρήστης να μην μπορεί να κάνει κλικ σε αυτό που θέλει.
- Υπερβολικά μεγάλα σε μέγεθος UI elements. Εδώ έχουμε το αντίστροφο, υπερβολικά μεγάλα και άκομψα κουμπιά και μενού που χάνονται σε μικρές οθόνες.
- Overlap στοιχείων. Pop Up ή Drop Down Menus που κρύβουν σημαντικά στοιχεία της σελίδας σας.
- Scrolling errors. Λάθη κατά το σκρολάρισμα της σελίδας σε κινητές συσκευές εξ΄αιτίας κακού responsive design. Σίγουρα θα σας έχει τύχει να διαβάζετε μια περιγραφή και ξαφνικά να σκρολάρετε σε ένα ατελείωτο λευκό φόντο.
Τέλος, εξαιρετικά σημαντικό:
Το Responsive Design δεν αφορά μόνο τα κινητά. Υπάρχουν πολλοί χρήστες που μπορεί να κάνουν το browsing μέσω πχ μιας Smart TV ή άλλων συσκευών. Τα flip phones επανήλθαν στη μόδα με εύκαμπτες οθόνες που συνήθως είναι 50% μικρότερες των συμβατικών.
Η χαμένη πληροφορία ισοδυναμεί με χαμένους πελάτες. Φροντίστε να σχεδιάζετε το responsiveness της σελίδας σας έχοντας στο νου οθόνες και αναλογίες διαστάσεων και όχι συσκευές. Αφιερώστε χρόνο σε A/B Testing διαφορετικών λύσεων που καλύπτουν μεγάλη ποικιλία αναλογιών ώστε να είστε σίγουροι ότι ο πελάτης θα έχει τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία.
Προβλήματα στις Φωτογραφίες
Οι φωτογραφίες στο eshop σας θα πρέπει να τραβούν το ενδιαφέρον του κοινού σας. Χρησιμοποιήστε υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών. Επιλέξτε φωτογραφίες που ταιριάζουν με το περιεχόμενο και την αισθητική που θέλετε να επικοινωνήσετε. Παρέχετε τη δυνατότητα για πολλαπλές γωνίες και close up/zoom in. Φροντίστε οι φωτογραφίες να δείχνουν το πραγματικό μέγεθος του προϊόντος. Επίσης αν αποτελείται από πολλαπλά items, καλό θα ήταν να υπάρχουν στις φωτογραφίες. Ιδιαίτερα στον κλάδο του fashion και του κοσμήματος οι φωτογραφίες θα πρέπει να αποτυπώνουν με ακρίβεια το χρώμα και τα σχέδια του προϊόντος.
Μην υποτιμάτε τη δύναμη της εικόνας στις πωλήσεις. Οι λάθος φωτογραφίες μπορούν να αποθαρρύνουν τους αγοραστές και να αυξήσουν το ποσοστό αποχώρησης. Αποφύγετε τη χρήση παραπλανητικών ή υπερβολικά επεξεργασμένων εικόνων. Κρατήστε τις φωτογραφίες καθαρές και χωρίς λεκτικές προσθήκες. Επενδύστε σε επαγγελματική φωτογράφιση αν είναι δυνατό. Ενσωματώστε SEO-friendly keywords που να περιγράφουν με σαφήνεια το προϊόν.
Και βέβαια: μην αφήνετε καταχωρήσεις στον κατάλογό σας χωρίς φωτογραφίες.
Παράλειψη Τεχνικών SEO
Η παράλειψη τεχνικών SEO μπορεί να εξαφανίσει το eshop σας από μηχανές αναζήτησης.
Όταν μιλάμε για search engine optimization μιλάμε για τεχνικές βελτιστοποίησης έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να:
- Βρίσκουν τις σωστές πληροφορίες στη σωστή τους θέση
- Μπορούν να καταλάβουν τον σκοπό και το κοινό της σελίδας σας
- Αξιολογήσουν την ποιότητα του περιεχομένου σας
- Προβάλλουν τη σελίδα σας σε σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης
- Να ιεραρχήσουν ανάλογα με μια σειρά από μεταβλητές τη θέση εμφάνισής σας στα αποτελέσματα
Ξεκινήστε με τη βελτιστοποίηση των meta descriptions και των title tags. Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά που αντικατοπτρίζουν με σαφήνεια το προϊόν σας. Εφαρμόστε τη δομή URL που είναι SEO-friendly και ευανάγνωστη. Βελτιστοποιήστε το XML sitemap για ταχύτερο indexing. Αποφύγετε το διπλότυπο περιεχόμενο που μπορεί να προκαλέσει ποινές. Διασφαλίστε τη γρήγορη φόρτωση της σελίδας για καλύτερη εμπειρία χρήστη. Χρησιμοποιήστε εργαλεία (πχ YOAST) για συνεχή παρακολούθηση και βελτίωση.
Εφαρμόστε τακτικές local SEO εάν το eshop σας εξυπηρετεί τοπικές αγορές και θέλετε να εμφανίζεστε σε χάρτες. Μην παραλείπετε την παρακολούθηση και την ανάλυση για συνεχή βελτίωση.
Το search engine optimization φέρνει σταθερά αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Αξίζει να επενδύσετε πάνω του αλλά χρειάζεται προσοχή και συνεχή παρακολούθηση των αλλαγών στους αλγόριθμους των μηχανών αναζήτησης. Πρόκειται για μια αρκετά εξειδικευμένη και λεπτομερής διαδικασία, ευαίσθητη στα updates της google.
Κακή Στρατηγική Τιμολόγησης
Μια λανθασμένη στρατηγική τιμολόγησης μπορεί να αποθαρρύνει τους πελάτες. Επιλέξτε μια τιμή που αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία του προϊόντος σας. Προσοχή σε υπερβολικά χαμηλές τιμές που μπορεί να εκληφθούν ως χαμηλή ποιότητα.
Κατανοήστε το πλαίσιο τιμών στο industry σας: Αναλύστε τους ανταγωνιστές και τις τιμές τους. Δημιουργήστε προσφορές και εκπτώσεις που είναι δίκαιες και ελκυστικές. Επικοινωνήστε με σαφήνεια την αξία και τη διάρκεια των προσφορών. Θα πρέπει να είναι εμφανές και ξεκάθαρο μέχρι πότε ισχύει μια έκπτωση. Εφαρμόστε μέθοδος A/B testing για να εξετάσετε διάφορες τιμολογιακές στρατηγικές. Στηρίξτε τη στρατηγική σας στην αξία που προσφέρετε, και όχι μόνο στο κόστος. Κερδίστε την εμπιστοσύνη του πελάτη με τιμολόγηση που είναι δίκαιη και διαφανής.
Και ποτέ μην μπείτε στον πειρασμό για ψεύτικες προσφορές. Τα product aggregators (όπως το skroutz) έχουν τη δυνατότητα για παρακολούθηση του ιστορικού των τιμών. Η αρνητική φήμη που μπορεί να προκληθεί από ψεύτικες προσφορές μπορεί να είναι μη διαχειρίσιμη.
Λάθος Οργάνωση Περιεχομένου
Η λάθος οργάνωση περιεχομένου μπορεί να αποπροσανατολίσει τους χρήστες. Βελτιστοποιήστε τη δομή του site σας για ευκολία στην πλοήγηση. Χρησιμοποιήστε σαφείς τίτλους και υποτίτλους που να κατευθύνουν τον χρήστη. Διατηρείστε συνέπεια στο σχεδιασμό και τη γλώσσα. Ενσωματώστε SEO-friendly keywords, αλλά αποφύγετε το keyword stuffing. Προσθέστε συνδέσμους εσωτερικά για να καθοδηγείτε τον χρήστη σε χρήσιμα σημεία της σελίδας σας. Προσθέστε συνδέσμους προς έγκυρες εξωτερικές πηγές (π.χ. website κατασκευαστών).
Δημιουργήστε ένα λειτουργικό μενού και ένα εντυπωσιακό footer και φροντίστε να είναι adaptive σε όλες τις συσκευές. Χρησιμοποιήστε tags και categories που έχουν δομηθεί λογικά για να διευκολύνετε την αναζήτηση. Αξιοποιήστε τα analytics για να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των χρηστών. Αναθεωρήστε το περιεχόμενό σας τακτικά για επικαιρότητα. Τέλος, προσφέρετε ένα απλό και γρήγορο search bar.
Έλλειψη Up Sell – Cross Sell
Ένα συνηθισμένο λάθος των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι ότι πολλά δεν έχουν στρατηγική και δυνατότητες up sell και cross sell.
Tί σημαίνουν αυτοί οι όροι και ποια είναι η διαφορά τους;
Up Sell είναι όταν δίνεται στον αγοραστή η δυνατότητα να αγοράσει ένα item υψηλότερης αξίας για εκείνον και αυξημένου κέρδους για τον πωλητή. Αυτό συνήθως γίνεται με συγκριτική πώληση. Αναδεικνύοντας δηλαδή τα σημεία υπεροχής του ενός προϊόντος έναντι του άλλου. Αυτή η σύγκριση γίνεται πάνω στη λογική του ότι για μια σχετικά μικρή αύξηση της τιμής, ο πελάτης θα αποκτήσει ένα συγκριτικά πολύ καλύτερο προϊόν.
Cross Sell είναι όταν μαζί με ένα προϊόν, προσπαθούμε να πουλήσουμε συμπληρωματικά προϊόντα. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι μπαταρίες με τις ηλεκτρονικές συσκευές ή τα μελάνια με τους εκτυπωτές.
Στο ψηφιακό περιβάλλον αυτό γίνεται πολύ πιο εύκολα απ΄ ότι σε παραδοσιακά brick and mortar καταστήματα. Δημιουργείστε δυναμικές προβολές συμπληρωματικών προϊόντων τόσο κατα τη διαδικασία του browsing όσο και κατα το checkout. Αντίστοιχα τοποθετήστε σαν προτεινόμενα, προϊόντα που πιστεύετε ότι έχουν τη δυναμική up sell
GDPR – Κακή διαχείριση προσωπικών δεδομένων
Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) είναι ένα σύνολο νόμων για την προστασία δεδομένων που θεσπίστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) το 2018. Πρωταρχικός του στόχος είναι να διασφαλίσει το απόρρητο και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων ατόμων που διαμένουν στην ΕΕ. Αν και μπορεί να φαίνεται σαν ταλαιπωρία για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, η εφαρμογή μέτρων GDPR είναι ζωτικής σημασίας σε μια διαδικτυακή επιχείρηση όπως το eShop.
Η συμμόρφωση με τον GDPR συμβάλλει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες. Με τις αυξανόμενες ανησυχίες για παραβιάσεις δεδομένων και το απόρρητο στο διαδίκτυο, οι πελάτες αποκτούν μεγαλύτερη συνείδηση σχετικά με τον τρόπο χειρισμού των προσωπικών τους στοιχείων. Με την τήρηση των οδηγιών GDPR, το eShop σας επιδεικνύει τη δέσμευσή του στην προστασία των δεδομένων πελατών, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη μεταξύ των πιθανών αγοραστών.
Αντίθετα η μη συμμόρφωση με τον GDPR μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για το eshop σας. Υπάρχουν υψηλές κυρώσεις για τις επιχειρήσεις που δεν είναι GDPR compliant.
Εν συντομία τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα θα πρέπει να:
- Υποβάλλονται σε σύννομη και θεμιτή επεξεργασία με διαφανή τρόπο σε σχέση με το υποκείμενο των δεδομένων («νομιμότητα, αντικειμενικότητα και διαφάνεια»)
- Συλλέγονται για καθορισμένους, ρητούς και νόμιμους σκοπούς και δεν υποβάλλονται σε περαιτέρω επεξεργασία κατά τρόπο ασύμβατο προς τους σκοπούς αυτούς
- Είναι κατάλληλα, συναφή και περιορίζονται στο αναγκαίο για τους σκοπούς για τους οποίους υποβάλλονται σε επεξεργασία
- Είναι ακριβή και, όταν είναι αναγκαίο, επικαιροποιούνται· πρέπει να λαμβάνονται όλα τα εύλογα μέτρα για την άμεση διαγραφή ή διόρθωση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα τα οποία είναι ανακριβή, σε σχέση με τους σκοπούς της επεξεργασίας
- Διατηρούνται υπό μορφή που επιτρέπει την ταυτοποίηση των υποκειμένων των δεδομένων μόνο για το διάστημα που απαιτείται για τους σκοπούς της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
- Υποβάλλονται σε επεξεργασία κατά τρόπο που εγγυάται την ενδεδειγμένη ασφάλεια των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, μεταξύ άλλων την προστασία τους από μη εξουσιοδοτημένη ή παράνομη επεξεργασία και τυχαία απώλεια, καταστροφή ή φθορά, με τη χρησιμοποίηση κατάλληλων τεχνικών ή οργανωτικών μέτρων
Περιορισμένοι Μέθοδοι Πληρωμής
Οι περιορισμένες μέθοδοι πληρωμής μπορεί να αποθαρρύνουν τους πελάτες. Σκεφτείτε ο χρήστης να έχει φτάσει στο checkout και να μην μπορεί να πληρώσει. Θα πρέπει να προσφέρετε τουλάχιστον τις βασικές επιλογές πληρωμής όπως κάρτες – πιστωτικές και χρεωστικές, Apple Pay, Google Pay, PayPal, τραπεζική κατάθεση. Ενημερώστε την πολιτική πληρωμών σας και κάντε την ευανάγνωστη.
Διασφαλίστε την ασφάλεια των συναλλαγών. Φροντίστε το eshop σας να χρησιμοποιεί SSL πιστοποιητικά. Το SSL είναι μια μέθοδος κρυπτογράφησης δεδομένων μεταξύ συσκευών. Στόχος είναι η ασφαλής μεταφορά δεδομένων και πραγματοποίηση διαδικασιών όπως οι πληρωμές.
Φροντίστε να μην υπάρχει καθυστέρηση μεταξύ της πληρωμής και της ολοκλήρωσης της παραγγελίας. Η ταχύτητα εκείνη τη στιγμή δείχνει αξιοπιστία. Δοκιμάστε ελαστικές λύσεις, όπως δόσεις ή αντικαταβολή.
Αξιολογήστε τακτικά τις υπηρεσίες πληρωμής που προσφέρετε. Σε συγκεκριμένα niche, σκεφτείτε την πιθανότητα να συμπεριλάβετε επιλογές για ψηφιακά πορτοφόλια.
Φροντίστε να υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας από τον πελάτη και προς τον πελάτη σε περίπτωση που συμβεί κάποιο λάθος. Αν όντως συμβεί μην καθυστερήσετε καθόλουτην επίλυση του προβλήματος ή την ακύρωση της παραγγελίας.
Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό να εξετάζετε τα αποτελέσματα κάθε κίνησης και να προσαρμόζεστε ανάλογα.
Μη Διαθέσιμο Απόθεμα και λάθη 404
Η έλλειψη αποθέματος είναι πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίζεται άμεσα. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με απόκρυψη του SKU είτε με ενημέρωση του product page. Προειδοποιήστε τους πελάτες για εξαντλημένα προϊόντα. Ο καλύτερος τρόπος για να το επιτύχετε είναι η σύνδεση του ηλεκτρονικού καταστήματος με το ERP σας.
Σε περίπτωση έλλειψης κάποιου SKU προσφέρετε εναλλακτικές επιλογές ή τη δυνατότητα για “back-in-stock” ειδοποιήσεις. Αναπτύξτε συγκεκριμένα σχέδια για τα αποθέματα σε περιόδους υψηλής ζήτησης. Μάθετε να χρησιμοποιείτε τα analytics για να παρακολουθείτε τις πωλήσεις. Αν κάνετε προωθήσεις, διαφημίστε προϊόντα που είναι διαθέσιμα, όχι εξαντλημένα. Αν είναι μέρος της στρατηγικής σας, κοινοποιήστε τις ενημερώσεις αποθέματος στα social media και δημιουργείστε early bird και stock clearance προσφορές.
Αποφύγετε τα 404 errors με redirection και συχνό έλεγχο των broken links. Τα λάθη 404 και τα σπασμένα link δημιουργούν αρνητική εμπειρία στον χρήστη. Ο χρήστης προσπαθεί να μπει στη σελίδα ενός προϊόντος και έρχεται αντιμέτωπος με λευκή 404 σελίδα.
Να ελέγχετε τόσο τα internal όσο και τα outbound links. Τσεκάρετε τακτικά το google search console για να βρίσκετε λανθάνοντες συνδέσμους. Φροντίστε τα εξερχόμενα Links να λειτουργούν, ιδιαίτερα αν πρόκειται για σελίδες συνεργατών, προμηθευτών ή κατασκευαστών. Δημιουργείστε μια custom σελίδα 404 με ένα έξυπνο μήνυμα για να αποφύγετε την έτοιμη σελίδα λάθους.
Σύνθετη Διαδικασία Ολοκλήρωσης Αγοράς (Checkout)
Ένα δύσχρηστο ή δύσκολο checkout αποτελεί εμπόδιο για τους καταναλωτές. Καθιστά την online αγοραπωλησία περίπλοκη και αποθαρρυντική. Ελαχιστοποιήστε τα βήματα προς την ολοκλήρωση και εφαρμόστε το 3 click rule. Προσφέρετε αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων και ένδειξη προόδου (progress bar). Να έχετε πάντα σελίδα επιτυχούς ολοκλήρωσης της αγοράς με προτροπή στον χρήστη για συνέχιση των αγορών ή της πλοήγησης. Αυτό είναι μέρος μιας στρατηγικής marketing που λέγεται gamification.
Συμπεριλάβετε πολλαπλές μεθόδους πληρωμής, καθώς και επιλογή αποθήκευσης στοιχείων. Φροντίστε βέβαια το eshop σας να είναι GDPR compliant και να υπάρχει κρυπτογράφηση της βάσης δεδομένων χρηστών. Διευκολύνετε τον πελάτη με καθαρές, ενημερωτικές οδηγίες. Αποφύγετε τις κρυφές χρεώσεις και προσφέρετε ξεκάθαρη ενημέρωση για τη συνολική τελική τιμή.
Abandoned Carts – Εγκατάλειψη Καλαθιού
Προηγουμένως μιλήσαμε για το σύνθετο checkout. Οι δυσκολίες στην ολοκλήρωση μιας αγοράς δυστυχώς οδηγούν σε ένα μεγάλο πρόβλημα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα: τα abandoned carts.
Λίγα στοιχεία:
- Ο γενικός μέσος όρος για εγκατάλειψη καλαθιού (σε όλα τα industries συνολικά) πλησιάζει το 70%.
- Σε χρήστες από κινητές συσκευές το ποσοστό ανεβαίνει στο 85%.
- Ο κύριος λόγος εγκατάλειψης είναι οι κρυφές χρεώσεις.
- Ο δέυτερος λόγος είναι το υποχρεωτικό login.
- Ακόμα και θέλουν τα αγοράσουν, το 57% των χρηστών θα εγκαταλείψουν το καλάθι τους αν υπάρχει καθυστέρηση πάνω απο 3 δευτερόλεπτα στο checkout.
- Το 55% των χρηστών θα εγκαταλείψει συνολικά την αγορά αν χρειαστεί να ξαναβάλει τα στοιχεία του ή ακόμα χειρότερα την κάρτα του.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η έλλειψη στρατηγικής για abandoned carts μπορεί να ζημιώσει αρκετά την επιχείρησή σας.
Οπότε μερικές βασικές λύσεις είναι: Δημιουργήστε έαν mobile friendly και responsive interface για το checkout. Μην έχετε κρυφές χρεώσεις και ενημερώστε τον χρήστη εξ αρχής για το τελικό ποσό που θα χρεωθεί. Δώστε τη δυνατότητα για checkout χωρις login. Φροντίστε το κατάστημά σας να έχει βελτιστοποιημένο κώδικα, μικρό μέγεθος και να πατάει πάνω σε μια αξιόλογη υπηρεσία hosting.
Σε δεύτερο επίπεδο: Κάντε tracking τα abandoned carts για καμπάνιες retargeting ή υπενθυμιστική mail campaign. Δημιουργείστε progress bar για να ωθείτε τον χρήστη στην ολοκλήρωση της αγοράς. Δώστε την δυνατότητα να αποθηκεύεται το καλάθι (save for later). Αξιοποιήστε τακτικές one click buy για high sellers ή είδη με μεγάλη κινητικότητα.
Μη Αποστολή Email – SMS Εξέλιξης Παραγγελίας
Μία από τις βασικές πτυχές της λειτουργίας ενός επιτυχημένου καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η διατήρηση σαφούς επικοινωνίας με τους πελάτες σας ανά πάσα στιγμή. Αυτό βοηθά στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης και τους κρατά ενήμερους για την πρόοδο της παραγγελίας τους.
Αξιοποιώντας αυτήν τη δυνατότητα, μπορείτε να παρέχετε ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο στους πελάτες σας σχετικά με τις παραγγελίες τους. Από τη στιγμή που κάνουν μια παραγγελία έως την κατάσταση αποστολής και παράδοσης, κάθε βήμα μπορεί να επικοινωνηθεί απρόσκοπτα μέσω email-SMS. Αυτό διασφαλίζει ότι οι πελάτες σας είναι πάντα ενημερωμένοι.
Επιπλέον, αυτές οι ειδοποιήσεις δημιουργούν μια εξατομικευμένη πινελιά που ενισχύει την ικανοποίηση των πελατών και ενισχύει τη συνολική εμπειρία τους με την επωνυμία σας. Οι πελάτες αισθάνονται αξία όταν λαμβάνουν έγκαιρες ενημερώσεις σχετικά με τις παραγγελίες τους.
Χτίζοντας αξιοπιστία στη σχέση πελάτη – καταστήματος δημιουργείτε loyalty που οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και θετικές αξιολογήσεις.
Έλλειψη Στρατηγικής Προώθησης
Η έλλειψη στρατηγικής προώθησης μπορεί να στοιχίσει ακριβά στο online business σας. Πριν καν αποφασίσετε για τη δημιουργία μιας σελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου, θα πρέπει να ορίσετε σαφείς στόχους. Ποιος είναι ο σκοπός του site σας;
Διαχειριστείτε τα social media με συνέπεια, ενσωματώνοντας keywords και hashtags όπου είναι διαθέσιμα. Επενδύστε σε Google Ads και Facebook marketing και χτίστε μια στρατηγική ανάπτυξης μέσα από τη διαφήμιση. Εκμεταλλευτείτε το email marketing, αλλά αποφύγετε το spam. Στηρίξτε τις αποφάσεις σας πάνω σε δεδομένα και όχι διαισθητικά.
Αξιολογήστε την απόδοση των campaigns μέσω KPIs. Προσφέρετε ποιοτικό περιεχόμενο για να αυξήσετε την εμπιστοσύνη και το engagement με τους χρήστες. Δημιουργήστε προσφορές και εκπτώσεις που προσελκύουν πελάτες. Ακούστε τα σχόλια και το feedback των χρηστών και προσαρμόστε τις τακτικές σας ανάλογα. Παρακολουθήστε τους ανταγωνιστές και προσαρμόστε την προώθηση.
Έλλειψη Ενημερώσεων και Βελτιώσεων
Η έλλειψη ενημερώσεων και βελτιώσεων μπορεί να κοστίσει ακριβά στην online παρουσία σας. Ανανεώστε τακτικά το περιεχόμενο και τις λειτουργίες της ιστοσελίδας σας. Παρακολουθείστε τις τάσεις της αγοράς για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί. Εξετάστε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών. Ενημερώστε τις πληροφορίες προϊόντων και τις τιμές. Προσφέρετε νέα χαρακτηριστικά και εργαλεία που προσθέτουν αξία.
Ενημερώστε το blog σας με αναρτήσεις. Ελέγξτε για τεχνικά ζητήματα και εφαρμόστε λύσεις. Διορθώστε τυχόν ζητήματα ασφάλειας προτού γίνουν κρίσιμα. Προβείτε σε τακτικές ενημερώσεις λογισμικού και plug ins. Παρακολουθείστε τα metrics για την απόδοση και την εμπειρία χρήστη.
Συμπεράσματα και Λύσεις
Εντοπίσαμε τα κύρια λάθη που μπορεί να επιβαρύνουν την απόδοση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Η καλή οργάνωση, εύκολη πλοήγηση και το ποιοτικό design είναι θέματα ζωτικής σημασίας. Αποφύγετε το keyword stuffing και επικεντρωθείτε στην ποιότητα του περιεχομένου. Χρησιμοποιήστε analytics για να παρακολουθείτε την απόδοση και κάντε αναθεωρήσεις ανάλογα.
Η πιο σημαντική συμβουλή που μπορούμε να σας δώσουμε είναι να παίρνετε αποφάσεις με βάση τα δεδομένα και όχι διαισθητικά.
Πώς να Αποφύγετε Τα Παραπάνω Λάθη
Ελπίζουμε αυτός ο μικρός οδηγός θα σας βοηθήσει σε τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζετε στο eshop σας και θα προσφέρει ένα roadmap για συνεχή αναβάθμισή του.
Είναι απόλυτα κατανοητό αν σας άγχωσε ο οδηγός. Υπάρχουν πολλά key points τα οποία θα πρέπει να προσέξετε και είναι λογικό ότι χωρίς μια κατεύθυνση, κάποια πράγματα θα σας διαφύγουν.
Σε κάθε περίπτωση η άριστα εκπαιδευμένη ομάδα της GNC Web είναι στη διάθεσή σας για audit του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και consulting για τη βελτίωσή του.
Δημιουργούμε τις συνθήκες επιτυχίας του eshop σας.
Η GNC Web προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για τη βελτίωση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Μέσα από εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες, συνεργαζόμαστε για να βελτιστοποιήσετε το eshop σας. Εγγυόμαστε αυξημένη ορατότητα και κέρδη, εφαρμόζοντας τα best practices του κλάδου.
Είτε έχετε ήδη eshop και θέλετε να το αναβαθμίσετε ή να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητες του Ecommerce, είτε σκοπεύετε να ξεκινήσετε τώρα το ταξίδι, επικοινωνήστε μαζί μας για να συνεργαστούμε στο project σας.
Φιλοδοξία μας, να γίνουμε Your Trusted Digital Partner.
Νέα & Ιδέες από το Blog
ECDM Expo 2024
Η GNC Web είχε τη χαρά να συμμετάσχει για πρώτη φορά στην ECDM Expo 2024, τη μεγαλύτερη έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ψηφιακό...
Βράβευση για την GNC Web στα e-volution Awards 2024
Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε τη βράβευση της GNC Web στα e-volution Awards 2024 στην κατηγορία Best in Jewelry, Watches & Accessories με το Bronze...
Διπλή βράβευση για τη GNC Web στα UX/CX Awards 2023
Είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε ότι η GNC Web τιμήθηκε με το Gold Award για την ιστοσελίδα της κορυφαίας νομικής εταιρίας Koutalidis Law Firm και το...
Black Friday 2023 – Απολογισμός και Ανάλυση
Το 2023, η Black Friday είχε μια αξιοσημείωτη επίδραση στην ελληνική αγορά. Τα καταστήματα, ανταποκρινόμενα στην αυξημένη ζήτηση, διεύρυναν την περίοδο των προσφορών, η οποία...
Digital Marketing για Fashion Brands
Στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό κόσμο της μόδας, η επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την επιτυχία κάθε fashion brand.
Local Seo – Τοπικό SEO Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας στα τοπικά αποτελέσματα της google
Μάθετε τα πάντα για την τοπική αναζήτηση της Google και διαβάστε συμβουλές για να κατακτήσετε την κορυφή των τοπικών αποτελεσμάτων.
To project σας, το επόμενο success story μας.
Ελάτε να συνεργαστούμε!