Ο Κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά

Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Β' τρίμηνο του 2024, καλύπτοντας κλάδους όπως μόδα, τεχνολογία, καλλυντικά και αθλητικά είδη. Δείτε πώς η mobile επισκεψιμότητα κυριαρχεί και πώς τα οργανικά και paid κανάλια συνεχίζουν να αποτελούν τα κύρια εργαλεία προσέλκυσης καταναλωτών.

Εισαγωγή

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) δημοσίευσε το νέο του report για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, το οποίο παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης του ηλεκτρονικού εμπορίου σε διάφορους κλάδους, όπως της μόδας, τεχνολογίας, καλλυντικών, φαρμακευτικών προϊόντων, αθλητικών ειδών και ειδών σπιτιού. Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε τα ευρήματα της έρευνας, τις σημαντικές τάσεις και τα βασικά metrics που ορίζουν την online συμπεριφορά των καταναλωτών. Μπορείτε να βρείτε τα πλήρη reports εδώ: https://www.greekecommerce.gr/ereynes-gia-ellada/e-commerce-market-industry-reports-q2-2024/

Ο Κλάδος της Μόδας το Β’ Τρίμηνο του 2024

Επισκεψιμότητα και Τάσεις

Η επισκεψιμότητα στα καταστήματα μόδας παραμένει κυρίως mobile centered, με το 80,09% της κίνησης να προέρχεται από κινητές συσκευές. Ο χρόνος παραμονής και η ποιότητα επισκέψεων από επιτραπέζιους υπολογιστές είναι υψηλότερα, παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές προτιμούν τις κινητές συσκευές για τις αγορές τους. Οι βασικές πηγές επισκεψιμότητας είναι η οργανική αναζήτηση και το direct traffic, ενώ το paid search παραμένει σημαντικό μέσο προσέλκυσης καταναλωτών.

Ο Κλάδος της Τεχνολογίας το Β’ Τρίμηνο του 2024

Επισκεψιμότητα και Συμπεριφορά Καταναλωτών

Στον κλάδο της τεχνολογίας, οι άνδρες καταναλωτές κυριαρχούν (περίπου 65,07% της επισκεψιμότητας προέρχεται από desktop, έναντι 34,93% από κινητές συσκευές). Οι ηλικίες 25-34 ξεχωρίζουν ως το πιο ενεργό δημογραφικό. Η χρήση επιτραπέζιων υπολογιστών είναι πολύ πιο έντονη από άλλα industries, γεγονός που προκύπτει από την ανάγκη για πιο αναλυτικές αγοραστικές διαδικασίες και προσεκτικές συγκρίσεις προϊόντων​, τεχνικών χαρακτηριστικών, προδιαγραφών κ.ο.κ.

Οι αναζητήσεις επικεντρώνονται γύρω από γνωστά τεχνολογικά brands, με το “iPhone 15 Pro Max” να είναι από τους πιο δημοφιλείς όρους αναζήτησης, ενώ το CPC για την τεχνολογία είναι υψηλότερο από άλλους κλάδους​.

 

Ο Κλάδος των Καλλυντικών το Β’ Τρίμηνο του 2024

Επισκεψιμότητα και Προτιμήσεις

Στον κλάδο των καλλυντικών, το γυναικείο κοινό κυριαρχεί, με το 80,59% της επισκεψιμότητας να προέρχεται από κινητές συσκευές. Τα προϊόντα που αναζητούνται συχνότερα περιλαμβάνουν τα “Hermes Samarcande” και “Moroccanoil”. Η οργανική αναζήτηση παραμένει το πιο αποδοτικό κανάλι, καταλαμβάνοντας το 84,7% της κίνησης, ενώ οι διαφημίσεις στα social media δημιουργούν λιγότερη επισκεψιμότητα​.

 

Ο Κλάδος των Φαρμακευτικών Προϊόντων το Β’ Τρίμηνο του 2024

Δημογραφικά Χαρακτηριστικά και Επισκεψιμότητα

Η επισκεψιμότητα στον φαρμακευτικό κλάδο παραμένει mobile focused (77,29% από κινητές συσκευές), με τους άνδρες να εκπροσωπούνται περισσότερο από άλλα industries. Το ηλικιακό κοινό 35-44 κυριαρχεί, ενώ παρατηρείται αύξηση των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων​

Οι κορυφαίοι όροι αναζήτησης περιλαμβάνουν “La Roche Posay” και “φαρμακείο”. Το organic traffic παραμένει υψηλό και τα paid search campaigns ενισχύουν περαιτέρω την κίνηση. Εδώ μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα οργανικά αποτελέσματα είναι υψηλά λόγω των restrictions που βάζει η Google και η Meta

 

Ο Κλάδος των Αθλητικών Ειδών (Athleisure) το Β’ Τρίμηνο του 2024

Συμπεριφορά Καταναλωτών και Τάσεις

Στον κλάδο των αθλητικών ειδών, οι άνδρες ηλικίας 25-44 κυριαρχούν στις αγορές, με το 78,81% της επισκεψιμότητας να προέρχεται από κινητές συσκευές. Τα brands και τα branded search terms, όπως “sneakers” και “crocs”, είναι πολύ σημαντικά για την προσέλκυση καταναλωτών. Οργανικές αναζητήσεις και paid search αποτελούν τα βασικά κανάλια για την επισκεψιμότητα, ενώ τα display ads έχουν τη χαμηλότερη απόδοση.

 

Ο Κλάδος Ειδών Σπιτιού το Β’ Τρίμηνο του 2024

Επισκεψιμότητα και Αναζητήσεις

Στον κλάδο των ειδών σπιτιού, παρατηρείται αυξημένη χρήση κινητών συσκευών (74,98% της κίνησης). Παρόλα αυτά, οι επισκέψεις από επιτραπέζιους υπολογιστές χαρακτηρίζονται ως πιο ποιοτικές, με τον μέσο χρόνο παραμονής και τις σελίδες ανά επίσκεψη να είναι υψηλότερες

Τα πιο δημοφιλή προϊόντα περιλαμβάνουν “παπουτσοθήκη” και “πολυθρόνες”, ενώ η οργανική αναζήτηση συνεχίζει να κυριαρχεί, ακολουθούμενη από το paid search.

 

Συμπεράσματα και Συστάσεις

Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 έδειξε έντονες τάσεις προτίμησης προς τις κινητές συσκευές, ανεξαρτήτως κλάδου. Η οργανική αναζήτηση και το paid search παραμένουν τα κύρια εργαλεία προσέλκυσης επισκεπτών, ενώ η ποιότητα της επισκεψιμότητας από desktop εξακολουθεί να είναι υψηλότερη. Κάθε κλάδος παρουσίασε μοναδικά χαρακτηριστικά, με την τεχνολογία και τα φαρμακευτικά προϊόντα να διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τη μόδα και τα αθλητικά είδη.

Στρατηγικές για Επιτυχία στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Παρατηρούμε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει σταθερή και συνεχής παρουσία σε όλα τα κανάλια. Το αγοραστικό ταξίδι είναι περίπλοκο και εκτενές. Τα paid κανάλια συμπληρώνουν το direct traffic και τις σωστά δομημένες SEO στρατηγικές. Η διαφήμιση σε social και google αλληλοσυμπληρώνει η μία την άλλη για να πετύχουμε το ευνοικότερο δυνατό αποτέλεσμα.

Η επισκεψιμότητα από επιτραπέζιους υπολογιστές συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από υψηλότερη ποιότητα, παρουσιάζοντας αυξημένο χρόνο παραμονής και περισσότερες σελίδες ανά επίσκεψη. Ωστόσο, οι επισκέψεις από κινητές συσκευές είναι σχεδόν τετραπλάσιες από τις αντίστοιχες από επιτραπέζιους υπολογιστές. Αυτή η δυναμική δείχνει ότι, παρόλο που οι καταναλωτές προτιμούν να χρησιμοποιούν κινητές συσκευές, οι επιτραπέζιοι υπολογιστές συνεχίζουν να προσφέρουν πιο ουσιαστική εμπειρία περιήγησης.

Εύκολα καταλαβαίνουμε το πόσο σημαντικό είναι το responsive design. Και ιδιαίτερα το responsive design που παρέχει μια σταθερή και ομοιόμορφη εμπειρία σε όλες τις συσκευές. Μπορεί ο χρήστης για την τελική αγοραστική απόφαση να χρησιμοποιεί το desktop αλλά για το casual browsing και την ενημέρωση, περνάει το μεγαλύτερο χρόνο του σε mobile και tablets.

Η προτίμηση των καταναλωτών για αγορές μέσω κινητών συσκευών δείχνει ότι το UI/UX σε αυτές τις συσκευές είναι πλέον κρίσιμη. Οι εταιρείες που επενδύουν σε mobile-friendly πλατφόρμες καταφέρνουν να προσεγγίσουν αποτελεσματικότερα το καταναλωτικό κοινό. Στη GNC Web έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο πως το σωστό και εύχρηστο UI αποτελεί το πιο σημαντικό μέρος της online εμπειρίας. Ένα κακό και δύσχρηστο UI, ακόμα και αν έχετε εξαιρετικά προϊόντα και προσφορές, δε θα οδηγήσει εύκολα σε πωλήσεις.

To project σας, το επόμενο success story μας.

Ελάτε να συνεργαστούμε!

Επικοινωνήστε μαζι μας

Νέα & ιδέες από το Βlog

Περισσότερα
Πάσχα 2025: Ρεκόρ Online Αγορών στην Ελλάδα – Τάσεις, Συνήθειες και Στατιστικά

Το Πάσχα του 2025, οι online αγορές στην Ελλάδα σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο με αύξηση 22,8% στον τζίρο. Ανακαλύψτε τις νέες καταναλωτικές συνήθειες, τις δημοφιλέστερες κατηγορίες...

Black Friday 2025: Είστε έτοιμοι ως επιχείρηση;

Black Friday 2025! Ανακαλύψτε πώς να προετοιμάσετε διαφημίσεις, αναρτήσεις και προσφορές μέσω social media, stories, videos και newsletters.

Black Friday 2023 – Απολογισμός και Ανάλυση

Το 2023, η Black Friday είχε μια αξιοσημείωτη επίδραση στην ελληνική αγορά. Τα καταστήματα, ανταποκρινόμενα στην αυξημένη ζήτηση, διεύρυναν την περίοδο των προσφορών, η οποία...

Digital Marketing vs Παραδοσιακού: Τι να επιλέξω;

Ψηφιακό Μάρκετινγκ vs Παραδοσιακού Μάρκετινγκ: Ποια είναι η στρατηγική που χρειάζεται η επιχείρησή σας για να έχει καλύτερα αποτελέσματα;

Digital Marketing για Επιχειρήσεις: Οδηγός για Αρχάριους

Ανακαλύψτε στρατηγικές Digital Marketing για εταιρικές ιστοσελίδες και ενισχύστε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας.

Ομιλία του κ. Γιώργου Χουλιάρα στο Fashion & Accessories eCommerce Business Summit 2024

Ο ιδρυτής της GNC Web κος Γιώργος Χουλιάρας παρουσίασε τη σημασία του UI/UX στο Fashion eCommerce μόδας, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές για τη βελτίωση της εμπειρίας...

Ο ρόλος του web design στην κατασκευή e-shop

Το web design είναι ο κυριότερος παράγοντας στην κατασκευή eshop, ιστοσελίδων και την απόδοση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

Κατασκευή eshop Βιβλιοπωλείου

Δημιουργείστε ένα επιτυχημένο eshop βιβλιοπωλείου: μάθετε για SEO, κατηγορίες βιβλίων, προτάσεις αναγνωστών και οφέλη για τον εκδοτικό κλάδο.

Digital Marketing για δικηγόρους και δικηγορικά γραφεία

Στον ανταγωνιστικό κόσμο των δικηγορικών γραφείων, η ανάγκη για διαδικτυακή παρουσία είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.

Βελτιστοποίηση Google Ads – Negative Keywords

Ανακάλυψε πώς οι αρνητικές λέξεις-κλειδιά μειώνουν το κόστος και αυξάνουν τις μετατροπές στις καμπάνιες Google Ads με τη βοήθεια της GNC Web.

Αύξηση Πωλήσεων eShop: 10 Στρατηγικές που Δουλεύουν

Ανακαλύψτε 10 αποδοτικές στρατηγικές για να ενισχύσετε τις πωλήσεις στο e‑shop σας και να ξεχωρίσετε online.

Ηelpful content update της Google – Τι είναι και πως σας επηρεάζει

Σε αυτό το άρθρο βλέπουμε τι είναι το helpful content update (ενημέρωση χρήσιμου περιεχομένου) της google και πως μπορεί να επηρεάσει τη σελίδα σας

Digital Marketing Για Γιατρούς – Κατασκευή Ιατρικής Ιστοσελίδας

Στη σύγχρονη εποχή, οι γιατροί και τα ιατρικά γραφεία αντιμετωπίζουν το διπλό ζήτημα της αυξημένης ανταγωνιστικότητας και της αλλαγής στις συνήθειες των ασθενών που πλέον...

Αύξηση πωλήσεων για eshop: 8 στοιχεία που πρέπει να προσέξετε

Καλώς ήρθατε στον κόσμο του e-commerce! Η δημιουργία ενός e-shop είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να επεκτείνετε την...

Κατασκευή Eshop για Καταστήματα Επίπλων

Απογειώστε τις πωλήσεις σας με ένα επαγγελματικό eshop επίπλων! Μάθετε πώς να δημιουργήσετε ένα διαδικτυακό κατάστημα που ξεχωρίζει.

SEO για E-Shop: Οδηγός για βελτιστοποίηση του καταστήματός σας

Αν είστε ιδιοκτήτης ενός e-shop και θέλετε το site σας να εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα, αυτό το άρθρο είναι απαραίτητο για εσάς.

17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικηγόρων Νομικών Υπηρεσιών 2025

Διαβάστε περισσότερα για τη συμμετοχή της GNC Web στο 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δικηγόρων Νομικών Υπηρεσιών 2025 που διοργάνωσε η Νομική Βιβλιοθήκη

Digital Marketing για Επιχειρήσεις

Ανακαλύψτε βασικές στρατηγικές Digital Marketing για εταιρικές ιστοσελίδες και ενισχύστε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας.

ECDM + RetailTech Expo SE Europe 2025 

Η GNC Web είχε τη χαρά να συμμετάσχει για δεύτερη φορά στην ECDM Expo 2025, τη μεγαλύτερη έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ψηφιακό...

Ο Κλάδος της Μόδας το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά

Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στον κλάδο της μόδας το Β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την ανάλυση του GR.EC.A. Δείτε πώς οι κινητές συσκευές κυριαρχούν...

Email Marketing: Ο Κρυφός Άσος για Περισσότερες Πωλήσεις

Ανακαλύψτε πώς το email marketing μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας! Προσωποποίηση, στρατηγική & αυτοματισμοί που φέρνουν αποτελέσματα.

Email Marketing: Πώς να Χτίσετε μια Αποτελεσματική Λίστα Πελατών

Μάθετε πώς να δημιουργήσετε και να βελτιστοποιήσετε τη λίστα email σας, αυξάνοντας ανοίγματα & κλικ: Ξεκινήστε τώρα!

Digital Marketing για Fashion Brands

Στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό κόσμο της μόδας, η επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την επιτυχία κάθε fashion brand.

Content Marketing: Η Δύναμη του Ποιοτικού Περιεχομένου για Μετατροπές

Μάθετε πώς το Content Marketing μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις σας. Δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο που προσελκύει και μετατρέπει!