Ηelpful content update της Google – Τι είναι και πως σας επηρεάζει

Σε αυτό το άρθρο βλέπουμε τι είναι το helpful content update (ενημέρωση χρήσιμου περιεχομένου) της google και πως μπορεί να επηρεάσει τη σελίδα σας
Ηelpful content update της google - Τι είναι και πως σας επηρεάζει
Ηelpful content update της google - Τι είναι και πως σας επηρεάζει

Τι είναι το Helpful Content Update της Google;

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Google κυκλοφόρησε μια σημαντική ενημέρωση γνωστή ως “Helpful Content Update” (ενημέρωση χρήσιμου περιεχομένου). Αυτή η ενημέρωση έφερε αρκετές αλλαγές με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του περιεχομένου που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Επειδή υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το τι επηρεάζει και τι όχι, ακολουθεί μια αναλυτική εξήγηση των τροποποιήσεων και βελτιώσεων που συνδέονται με την ενημέρωση.

Οι αλλαγές που επιφέρει το Helpful Content Update (ενημέρωση χρήσιμου περιεχομένου)

People’s first content

Η ενημέρωση του Σεπτεμβρίου 2023 από την Google περιλάμβανε τροποποιήσεις στις οδηγίες του “Helpful Content System” . Αυτές οι τροποποιήσεις είχαν ως στόχο την προώθηση του περιεχομένου που είναι σχεδιασμένο με κέντρο τις ανάγκες του χρήστη, αντί για την προσαρμογή στους αλγορίθμους αναζήτησης.

Πιο συγκεκριμένα, η Google επικεντρώθηκε στην προώθηση του “people-first content” (περιεχομένου με κέντρο τον χρήστη), αντιτίθενται στο περιεχόμενο που είναι γραμμένο κυρίως για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό είναι μέρος της διαρκούς προσπάθειας της Google να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών και να παρέχει πιο χρήσιμες και σχετικές πληροφορίες στους χρήστες. Οι τροποποιήσεις στις οδηγίες του “Helpful Content System” αναμένεται να αποτελέσουν ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, βοηθώντας τους δημιουργούς περιεχομένου να κατανοήσουν καλύτερα πώς μπορούν να παράγουν περιεχόμενο που είναι useful και relevant.

Άνοιγμα σε AI

Η ενημέρωση του Σεπτεμβρίου περιλάμβανε επίσης αλλαγές στις οδηγίες για το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από “Artificial Intelligence” (Τεχνητή Νοημοσύνη – AI). Σύμφωνα με τα δεδομένα, η Google άρχισε να χαλαρώνει τις οδηγίες σχετικά με το AI-generated content), υποδεικνύοντας μια πιθανή αύξηση στην αποδοχή ή καλύτερη διαχείριση τέτοιου είδους περιεχομένου από τον αλγόριθμο της Google​.

Αυτή η χαλάρωση των οδηγιών μπορεί να σημαίνει ότι η Google αναγνωρίζει τη βελτιωμένη ποιότητα ή την αυξημένη αξιοπιστία του περιεχομένου που δημιουργείται από AI, και είναι πρόθυμη να προωθήσει τέτοιου είδους περιεχόμενο στα αποτελέσματα αναζήτησής της. Αυτό μπορεί να ανοίξει νέες ευκαιρίες για τους δημιουργούς περιεχομένου και τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να εξερευνήσουν τις δυνατότητες του AΙ, ενώ ταυτόχρονα συμμορφώνονται με τις οδηγίες της Google για υψηλής ποιότητας, χρήσιμο και αξιόπιστο περιεχόμενο.

Third Party Content

Η φιλοξενία περιεχομένου από τρίτους είναι ένα θέμα που αντιμετώπισε η ενημέρωση του Σεπτεμβρίου 2023 από την Google. Σύμφωνα με τα δεδομένα, η ενημέρωση περιλάμβανε αλλαγές στις οδηγίες σχετικά με τη φιλοξενία περιεχομένου από τρίτους. Ωστόσο, δεν παρέχονται λεπτομερείς πληροφορίες για τις εν λόγω αλλαγές. Η αναφορά στις αλλαγές αυτές είναι αρκετά γενικευμένη, και δεν διευκρινίζεται πώς ακριβώς αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν την “third-party content hosting” (φιλοξενία περιεχομένου από τρίτους) ή πώς θα πρέπει να προσαρμοστούν οι δημιουργοί περιεχομένου και οι ιδιοκτήτες ιστότοπων σε αυτές τις νέες οδηγίες. 

Classifier

Η ενημέρωση περιείχε επίσης την εισαγωγή ενός βελτιωμένου “classifier” (ταξινομητή) που αναμένεται να βοηθήσει στην καλύτερη κατηγοριοποίηση και κατάταξη του περιεχομένου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι ταξινομητές είναι κρίσιμα εργαλεία για τους αλγορίθμους αναζήτησης, καθώς βοηθούν στον καθορισμό της σχετικότητας και της ποιότητας του περιεχομένου με βάση τα ερωτήματα των χρηστών.

Με τη βελτίωση του ταξινομητή, η Google αναμένεται να παρέχει αποτελέσματα αναζήτησης που είναι πιο σχετικά και ακριβή, βελτιώνοντας την εμπειρία των χρηστών. Αυτό μπορεί επίσης να έχει επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης, με τις ιστοσελίδες που παρέχουν ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο να λαμβάνουν πιθανώς καλύτερες κατατάξεις.

Featured Snippets

Η ενημέρωση του Σεπτεμβρίου 2023 από την Google περιλάμβανε επίσης βελτιώσεις στα “Featured Snippets” (Επιλεγμένα Αποσπάσματα). Τα Featured Snippets είναι αποσπάσματα περιεχομένου που εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google και προσφέρουν γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών.

Με τις βελτιώσεις αυτές, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε πιο χρήσιμες και σχετικές πληροφορίες, ενώ ταυτόχρονα οι ιστότοποι που παρέχουν ποιοτικό περιεχόμενο θα έχουν την ευκαιρία να επισημανθούν μέσω των Featured Snippets, αυξάνοντας την ορατότητά τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι επίσης πιθανό αυτές οι βελτιώσεις να ενθαρρύνουν τους δημιουργούς να προσαρμόσουν το περιεχόμενό τους ώστε να ταιριάζει καλύτερα με τα κριτήρια της Google για επιλεγμένα αποσπάσματα, βελτιώνοντας έτσι την πιθανότητα εμφάνισης του ιστότοπού τους σε αυτήν την περιζήτητη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Συμπεράσματα

Το να τοποθετείται το ενδιαφέρον του χρήστη στο επίκεντρο της δημιουργίας περιεχομένου δεν συμβάλλει μόνο στην παροχή καλύτερου user experience, αλλά ενδεχομένως να βοηθά επίσης τους δημιουργούς περιεχομένου να καταλάβουν καλύτερα πώς να συνδέσουν το περιεχόμενό τους με τις ανάγκες των χρηστών, αυξάνοντας την πιθανότητα να λάβουν υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μια άμεση αλλαγή είναι ότι σελίδες με δυνατότητες forum και υψηλό user interaction (οπως Reddit και Quora) άρχισαν να εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.  Αυτό συμβαίνει επειδή ο αλγόριθμος συνδέει το interactivity με το αξιόλογο περιεχόμενο

Οι βελτιώσεις στον τρόπο με τον οποίο η Google αντιμετωπίζει το “people-first content” αντικατοπτρίζουν μια γενικότερη τάση στον κλάδο της αναζήτησης και της SEO (Search Engine Optimization) προς την παροχή περισσότερο χρήσιμου και σχετικού περιεχομένου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών.

Οι αλλαγές επίσης δείχνουν τον δρόμο για μια σταδιακή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αναζητούμε πράγματα στο διαδίκτυο. Με την είσοδο των AI assistants και του voice search, είναι λογικό για τη Google να αφήνει περιθώριο σε AI generated content. Εδώ όμως χρειάζεται προσοχή. Είναι εύκολο να βάλουμε το ChatGPT να γράψει ένα κείμενο για εμάς αλλά ιδιαίτερα για την ελληνική γλώσσα, το αποτέλεσμα ειναι συνήθως χαμηλής ποιότητας.

Είναι καλύτερο να έχετε λιγότερο αλλά αξιόλογο και πρωτότυπο περιεχόμενο που αγγίζει τον αναγνώστη και απαντάει στα ερωτήματά του, παρά πολύ και χαμηλής ποιότητας.

Τι να κάνετε αν σας επηρέασε η αλλαγή στον αλγόριθμο

Αν ένας χρήστης διαπιστώσει ότι η σελίδα του έχει χάσει θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google μετά την ενημέρωση, υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσει για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να βελτιώσει την κατάταξη του:

  1. Εστίαση στο Περιεχόμενο με Κέντρο τον Χρήστη (People-First Content): Ενημερώστε το περιεχόμενό σας ώστε να είναι πιο χρήσιμο και σχετικό για τους χρήστες. Ανταποκριθείτε στις ερωτήσεις και τις ανησυχίες τους με κατανοητό, ενημερωτικό και ακριβές περιεχόμενο.

  2. Αναθεώρηση Σελίδων με Χαμηλή Απόδοση: Ελέγξτε τις σελίδες που έχουν χάσει τις περισσότερες θέσεις και εξετάστε πώς μπορείτε να βελτιώσετε το περιεχόμενο και την εμπειρία των χρηστών σε αυτές τις σελίδες.

  3. Βελτίωση της Ποιότητας των Backlinks: Εργαστείτε πάνω στην απόκτηση ποιοτικών backlinks από αξιόπιστες και σχετικές πηγές. Αποφύγετε τα χαμηλής ποιότητας ή ανεπιθύμητα backlinks που μπορεί να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην κατάταξή σας.

  4. Βελτίωση Ταχύτητας: Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης του ιστοτόπου σας, την απόκριση του σε διάφορες συσκευές και τη δομή των URLs για να είναι φιλικότερη προς τις μηχανές αναζήτησης.

  5. Headers και meta descriptions: Εξετάστε τις ετικέτες, τις μετα-περιγραφές και τους τίτλους σας για να διασφαλίσετε ότι είναι σχετικοί και ελκυστικοί, και αντικατοπτρίζουν σωστά τη δομή του περιεχομένου της σελίδας σας.

  6. Παρακολούθηση και Ανάλυση: Χρησιμοποιήστε εργαλεία ανάλυσης, όπως το Google Analytics και το Google Search Console, για να παρακολουθήσετε την απόδοση του ιστοτόπου σας και να κατανοήσετε πώς επηρεάζουν την κατάταξή σας οι αλλαγές που κάνετε.

Ακολουθώντας αυτές τις στρατηγικές, οι χρήστες μπορούν να βελτιώσουν την κατάταξη των blogs τους μετά την ενημέρωση της Google, ενώ ταυτόχρονα να προσφέρουν ποιοτικό και χρήσιμο περιεχόμενο στους χρήστες τους.

Εαν έχετε απορίες ή προβληματισμούς σχετικά με τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο της Google, η GNC Web είναι δίπλα σας για να σας βοηθήσει στο σχεδιασμό και υλοποίηση μιας σωστής και up to date SEO στρατηγικής.

Κλείστε μαζί μας ένα ραντεβού για να συνεργαστούμε πάνω στην ορατότητα και την κατάταξη της ιστοσελίδας ή του eshop σας.

To project σας, το επόμενο success story μας.

Ελάτε να συνεργαστούμε!

Επικοινωνήστε μαζι μας

Νέα & Ιδέες από το Blog

Διαβάστε όλες τις αναρτήσεις
Βράβευση για την GNC Web στα e-volution Awards 2024

Με μεγάλη μας χαρά ανακοινώνουμε τη βράβευση της GNC Web στα e-volution Awards 2024 στην κατηγορία Best in Jewelry, Watches & Accessories με το Bronze...

Black Friday 2023 – Απολογισμός και Ανάλυση

Το 2023, η Black Friday είχε μια αξιοσημείωτη επίδραση στην ελληνική αγορά. Τα καταστήματα, ανταποκρινόμενα στην αυξημένη ζήτηση, διεύρυναν την περίοδο των προσφορών, η οποία...

Διπλή βράβευση για τη GNC Web στα UX/CX Awards 2023

Είμαστε ενθουσιασμένοι να ανακοινώσουμε ότι η GNC Web τιμήθηκε με το Gold Award για την ιστοσελίδα της κορυφαίας νομικής εταιρίας Koutalidis Law Firm και το...

Digital Marketing για Fashion Brands

Στο σύγχρονο και ανταγωνιστικό κόσμο της μόδας, η επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την επιτυχία κάθε fashion brand.

Local Seo – Τοπικό SEO Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας στα τοπικά αποτελέσματα της google

Μάθετε τα πάντα για την τοπική αναζήτηση της Google και διαβάστε συμβουλές για να κατακτήσετε την κορυφή των τοπικών αποτελεσμάτων.

Αύξηση πωλήσεων για eshop: 8 στοιχεία που πρέπει να προσέξετε

Καλώς ήρθατε στον κόσμο του e-commerce! Η δημιουργία ενός e-shop είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να επεκτείνετε την...

To project σας, το επόμενο success story μας.

Ελάτε να συνεργαστούμε!

Επικοινωνήστε μαζι μας
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία περιήγησής σας. Κάνοντας κλικ στην επιλογή «Αποδοχή», συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.