Από την αποχώρηση των third-party cookies στην Ευρωπαική Ένωση μέχρι την άνοδο της AI και τη δύναμη του TikTok, τόσο οι marketers όσο και οι ιδιοκτήτες eshop καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα. Στη GNC Web ξεχωρίσαμε 5 τάσεις που εμφανίζουν ιδιαίτερη δυναμική για το μέλλον. Ας τις εξετάσουμε αναλυτικά και ας δούμε πως μπορείτε να προετοιμαστείτε κατάλληλα.
Cookieless Tracking και GDPR
Η σταδιακή κατάργηση των third-party cookies και η αυξανόμενη αυστηρότητα του GDPR αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις συλλέγουν και χρησιμοποιούν δεδομένα.
Τι είναι το Cookieless Tracking;
Το cookieless tracking βασίζεται στη χρήση δεδομένων πρώτου μέρους (first-party data) που συλλέγονται απευθείας από τους χρήστες. Σε αντίθεση με τα third-party cookies, που αποθηκεύονται σε εξωτερικές πλατφόρμες, τα first-party δεδομένα ανήκουν αποκλειστικά στο brand και είναι πιο αξιόπιστα και ασφαλή.
Επειδή υπάρχει πολύ συζήτηση γύρο από το θέμα, ας το δούμε με ένα απλό παράδειγμα.
Φαντάσου ότι έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει ρούχα. Θέλεις να μάθεις ποιοι πελάτες αγόρασαν κάτι αφού είδαν μια διαφήμισή σου στο Facebook, αλλά δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις third-party cookies, γιατί οι browsers (όπως ο Chrome) τα μπλοκάρουν.
Με το Cookieless Tracking:
- Πρώτο Βήμα: Όταν ένας πελάτης επισκέπτεται το site σου και συμπληρώνει το email του (π.χ. για να δημιουργήσει λογαριασμό ή να λάβει newsletter), το σύστημά σου αποθηκεύει αυτό το email με τη συγκατάθεσή του.
- Δεύτερο Βήμα: Αν ο πελάτης κάνει μια αγορά, το σύστημά κάνει match την αγορά με αυτό το email.
- Data Collection: Με εργαλεία όπως το Conversion API της Meta ή το Enhanced Conversions της Google, στέλνεις πληροφορίες (π.χ. το email σε κρυπτογραφημένη μορφή) στον διαφημιστικό πάροχο.
- Ανάλυση: Το Facebook ή η Google συγκρίνουν αυτά τα δεδομένα με τα δικά τους (π.χ. αν ο χρήστης έχει κάνει login στη διαφήμισή σου μέσω Facebook). Έτσι καταλαβαίνουν ότι η συγκεκριμένη αγορά προήλθε από τη διαφήμισή σου.
TikTok: Ο Βασιλιάς του Social Commerce
Το TikTok έχει αποδειχθεί ως ένας από τους πιο ισχυρούς οδηγούς κίνησης για πωλήσεις. Ο συνδυασμός δημιουργικότητας, διασκέδασης και οργανικής ανάπτυξης το καθιστούν απαραίτητο για κάθε στρατηγική digital marketing.
Σε τι διαφέρει;
- Αλγόριθμος: Το TikTok δίνει προτεραιότητα στο περιεχόμενο και όχι στο μέγεθος των followers. Επίσης δεν είναι ακόμα overcrowded όπως είναι πχ το Instagram. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε νέα κανάλια και δημιουργούς με λίγους followers να αποκτούν virality.
- Αυθεντικότητα: Τα διαφημιστικά βίντεο που φαίνονται “φτιαχτά” αποτυγχάνουν. Αντίθετα, τα αυθεντικά, διασκεδαστικά βίντεο αγγίζουν τους χρήστες.
- Community Building: Challenges και hashtags βοηθούν τα brands να γίνουν viral. Το “remixing” βίντεο είναι μέσα στο DNA του Tik Tok γι αυτό και βλέπουμε τόσα πολλά collaborative videos.
Στρατηγικές για Επιτυχία
- Περιεχόμενο που Παρέχει Αξία: Μην περιορίζεστε σε διαφημιστικά μηνύματα. Ενημερωτικά ή ψυχαγωγικά βίντεο αποδίδουν καλύτερα.
- Collabs με Δημιουργούς Περιεχομένου: Συνεργαστείτε με TikTok creators που ευθυγραμμίζονται με το κοινό σας.
- Οργανική Ανάπτυξη: Μην επενδύετε μόνο σε διαφημίσεις. Αφήστε το περιεχόμενο να μιλήσει από μόνο του. Τεστάρετε περιεχόμενο όχι μόνο σε content αλλά και σε στυλ.
AI: Επαναπροσδιορίζοντας το Digital Marketing
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τις πιο καινοτόμες στρατηγικές του 2025.
Αναζητήσεις με AI
AI εργαλεία, όπως το ChatGPT και το Bard φέρνουν νέες δυνατότητες στις αναζητήσεις. Οι χρήστες αναμένουν πλέον απαντήσεις που είναι:
- Προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους.
- Άμεσες και ακριβείς.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το SEO, στοχεύοντας σε ερωτήσεις φυσικής γλώσσας και πιο πολύπλοκα queries.
AI στο eCommerce
To AI βελτιώνει κάθε στάδιο της εμπειρίας πελάτη:
- Προσωποποιημένες Προτάσεις: Με βάση προηγούμενες αγορές ή browsing history.
- AI-Powered Chatbots: Παρέχουν 24/7 υποστήριξη με ανθρώπινη ακρίβεια.
- Ανάλυση Δεδομένων: Βοηθούν στην κατανόηση του αγοραστικού μοτίβου.
User Generated Content και Micro Influencers
Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν θέλει να ακούσει το brand. Θέλει να ακούσει άλλους καταναλωτές. Κάντε τους πελάτες σας να μιλήσουν για εσάς.
Η Δύναμη του UGC
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες προσφέρει:
- Αυθεντικότητα.
- Εμπιστοσύνη.
- Αυξημένα conversions.
Micro Influencers
Οι micro influencers μπορεί να έχουν λιγότερους followers, αλλά:
- Το κοινό τους είναι πιο αφοσιωμένο.
- Οι καμπάνιες τους είναι πιο οικονομικές.
Οι συνεργασίες με micro influencers δημιουργούν πιστές κοινότητες, ειδικά σε niche αγορές. Ιδιαίτερα για νέα brands που θέλουν να βγουν στην αγορά, το brand endorsement από micro influencers μπορεί να ενεργήσει θετικά τόσο σε επίπεδο awareness και visibility και την ταύτιση – συσχέτιση του προϊόντος/brand σας με έναν δημιουργό που έχει loyal followers.
Shoppable Video: Το Μέλλον των Αγορών
Τα shoppable videos αποτελούν μία από τις πιο καινοτόμες τάσεις στο eCommerce. Με τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων απευθείας από ένα βίντεο, οι χρήστες απολαμβάνουν μια πιο ομαλή και άμεση εμπειρία, ενώ οι επιχειρήσεις επωφελούνται από αυξημένες μετατροπές.
Τι Είναι το Shoppable Video;
Ένα shoppable video είναι ένα βίντεο που ενσωματώνει clickable στοιχεία όπως κουμπιά «Αγοράστε τώρα». Αυτά τα στοιχεία κατευθύνουν τους χρήστες σε μια σελίδα προϊόντος ή τους επιτρέπουν να ολοκληρώσουν την αγορά απευθείας μέσα από το βίντεο, χωρίς να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα.
Η Google προωθεί τη νέα της Demand Gen καμπάνια η οποία μετατρέπει τα βίντεο πρακτικά σε ένα προϊοντικό storefront. Ταυτόχρονα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο video – ιδιαίτερα στα reels σε όλο το οικοσύστημά της.
Στο digital marketing η επιτυχία απαιτεί στρατηγική, καινοτομία και κατανόηση των τελευταίων τάσεων. Στη GNC Web, φέρνουμε την εξειδίκευση και την εμπειρία που χρειάζεστε για να ξεχωρίσετε. Από την ενσωμάτωση cutting-edge εργαλείων, όπως shoppable videos και cookieless tracking, μέχρι τη δημιουργία δημιουργικών καμπανιών σε πλατφόρμες όπως το TikTok, είμαστε δίπλα σας για να σχεδιάσουμε λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες σας.
Εμπιστευτείτε μας για να χτίσουμε μαζί το ψηφιακό σας μέλλον. Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για ένα δωρεάν call για να ανακαλύψετε πώς μπορούμε να απογειώσουμε το brand σας!
Νέα & ιδέες από το Βlog
5 Digital Marketing Trends για το 2025. Είστε έτοιμοι;
Το 2025 φέρνει μια νέα εποχή στο digital marketing, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών απαιτούν καινοτόμες στρατηγικές.
Ομιλία του κ. Γιώργου Χουλιάρα στο Fashion & Accessories eCommerce Business Summit 2024
Ο ιδρυτής της GNC Web κος Γιώργος Χουλιάρας παρουσίασε τη σημασία του UI/UX στο Fashion eCommerce μόδας, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές για τη βελτίωση της εμπειρίας...
Black Friday 2024: Είστε έτοιμοι ως επιχείρηση;
Black Friday 2024! Ανακαλύψτε πώς να προετοιμάσετε διαφημίσεις, αναρτήσεις και προσφορές μέσω social media, stories, videos και newsletters.
Πώς να Αποφύγετε την 30% Χρέωση της Apple στις Διαφημίσεις σας
Αποφύγετε τη χρέωση 30% της Apple στις διαφημίσεις σας στο Facebook και το Instagram με απλές στρατηγικές. Μάθετε πώς ένα digital agency μπορεί να σας...
Ο Κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου το Β’ Τρίμηνο του 2024: Αναλύοντας τις Τάσεις και την Καταναλωτική Συμπεριφορά
Ανακαλύψτε τις τελευταίες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο το Β' τρίμηνο του 2024, καλύπτοντας κλάδους όπως μόδα, τεχνολογία, καλλυντικά και αθλητικά είδη. Δείτε πώς η mobile...
Η GNC Web στο eCommerce Business Summit 2024
Η GNC Web είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει στο πρώτο διήμερο συνέδριο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο. Το διήμερο συνέδριο...